Anaokullarında öğretmen ve yöneticilerin performans yönetimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi ve karşılaştırılması: Konya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan bu araştırma, Konya il merkezindeki Anaokullarında Öğretmen Performans Yönetimisistemine ilişkin öğretmen görüşlerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmanın verileri, 2014-2015 öğretim yılı güz yarıyılında Konya'da il merkezindeki anaokullarında görev yapmakta olan 270 öğretmenden ve 56 okul yöneticisinde elde edilmiştir.Araştırmanın verileri, `Bireysel Bilgi Formu`, `Resmi ve Özel İlköğretim Okullarında Öğretmen/Yönetici Performans Yönetimi Ölçeği` ile toplanmıştır. SPSS 15.0 programıyla veriler bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde, aritmetik ortalama, frekans, standart sapma ve yüzde dağılımı, Kuruskall Wallis H,Mann Whitney U testi ve Bonferroni düzeltmeli Mann Whitney U testlerinden yararlanılmıştır.Araştırma sonucu, yöneticilerin ve öğretmenlerin performans yönetimi ve alt boyutlarına verdikleri cevaplardaortaya çıkan sonuçlarda anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin;Performans Değerlendirme Sonuçlarını Kullanma alt boyutu ve Performans Yönetimi Yapı ve Kayıtları alt boyutu puanları öğretmenlerin görev yaptıkları okul türü değişkenine göre farklılaştığı görülmüştür. Performans Değerlendirme Sonuçlarını Kullanma alt boyutu öğretmenlerin yaş değişkenine göre, yöneticilerin; Performans Değerlendirme alt boyut puanları, yöneticilerin cinsiyetlerine göre anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Performans Yönetimi Yapı ve Kayıtları alt boyutu yöneticilerin görev yaptıkları okul türüne göre anlamlı bir farklılaşma olduğu görülmüştür. Araştırma sonucunda ortaya çıkan verilere göre, yönetici ve öğretmenlerin performans yönetimi hakkındaki algıları `tamamen katılıyorum` noktasındadır. Bir başka deyişle öğretmen ile yöneticiler performans yönetimi konusuna kararlı ve/veya olumlu olarak bakmaktadırlar. Thissurvey is donetodeterminetheperformancemanagement of theteachers in nurseryschoolsandtoinvestigatetheirperformancemanagementconsideringdemographicchances. Theoutcomes of thesurveyarederivedfrom 270 teachersand 56 schoolprincipleswhich had beenworking in thefirstterm of 2014-2015 year in thecentralschools of Konya.Theoutcomes of thesurvey is derivedbythehelp of ` Personalinformation form` and `Thescale of performanceforteachersandprinciplesworking in specialschoolsandpublicschools.` Thedatas of thesurveyareanalisedbythehelp of computersusing SPSS 15.0programme. Duringtheanalysis of theinformationthedensity of frequenceandpercentage, arithmeticmean, standarddeviation, Test of Mann Whitney U, Kuruskall Wallis H, and Mann Whitney U test correctedbyBonferroni is used.Whentheanswers of theteachersandprinciplesabouttheperformancemanagement is checkedsomefoctorswhicheffecttheirperceptiondegreeweredetected. Theiranswers had variousdifferencesaccordingtotheirtype of schoolwhichtheyareattending. Theusage of performanceevaluationresultsarefoundto be effectedbytheage of theteachersandthesexual of principles. Theconsruractionandrecords of theperformancemanagementarechangedbythetype of schools in whichtheprinciplesareheading. Accordingtothesurveyresults it is measuredthatall of theteachersandprinciplesattendedthesurvey is `totallyagree` withtheperformancemanagement. Inotherwordstheyaretotallyambitiousandhavepositivethoughtsaboutperformancemanagement.
Collections