Show simple item record

dc.contributor.advisorGürsel, Musa
dc.contributor.authorKalkar, Durmuş Ali
dc.date.accessioned2021-05-08T09:55:28Z
dc.date.available2021-05-08T09:55:28Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666750
dc.description.abstractYapılan bu araştırma, Konya il merkezindeki Anaokullarında Öğretmen Performans Yönetimisistemine ilişkin öğretmen görüşlerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmanın verileri, 2014-2015 öğretim yılı güz yarıyılında Konya'da il merkezindeki anaokullarında görev yapmakta olan 270 öğretmenden ve 56 okul yöneticisinde elde edilmiştir.Araştırmanın verileri, `Bireysel Bilgi Formu`, `Resmi ve Özel İlköğretim Okullarında Öğretmen/Yönetici Performans Yönetimi Ölçeği` ile toplanmıştır. SPSS 15.0 programıyla veriler bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde, aritmetik ortalama, frekans, standart sapma ve yüzde dağılımı, Kuruskall Wallis H,Mann Whitney U testi ve Bonferroni düzeltmeli Mann Whitney U testlerinden yararlanılmıştır.Araştırma sonucu, yöneticilerin ve öğretmenlerin performans yönetimi ve alt boyutlarına verdikleri cevaplardaortaya çıkan sonuçlarda anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin;Performans Değerlendirme Sonuçlarını Kullanma alt boyutu ve Performans Yönetimi Yapı ve Kayıtları alt boyutu puanları öğretmenlerin görev yaptıkları okul türü değişkenine göre farklılaştığı görülmüştür. Performans Değerlendirme Sonuçlarını Kullanma alt boyutu öğretmenlerin yaş değişkenine göre, yöneticilerin; Performans Değerlendirme alt boyut puanları, yöneticilerin cinsiyetlerine göre anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Performans Yönetimi Yapı ve Kayıtları alt boyutu yöneticilerin görev yaptıkları okul türüne göre anlamlı bir farklılaşma olduğu görülmüştür. Araştırma sonucunda ortaya çıkan verilere göre, yönetici ve öğretmenlerin performans yönetimi hakkındaki algıları `tamamen katılıyorum` noktasındadır. Bir başka deyişle öğretmen ile yöneticiler performans yönetimi konusuna kararlı ve/veya olumlu olarak bakmaktadırlar.
dc.description.abstractThissurvey is donetodeterminetheperformancemanagement of theteachers in nurseryschoolsandtoinvestigatetheirperformancemanagementconsideringdemographicchances. Theoutcomes of thesurveyarederivedfrom 270 teachersand 56 schoolprincipleswhich had beenworking in thefirstterm of 2014-2015 year in thecentralschools of Konya.Theoutcomes of thesurvey is derivedbythehelp of ` Personalinformation form` and `Thescale of performanceforteachersandprinciplesworking in specialschoolsandpublicschools.` Thedatas of thesurveyareanalisedbythehelp of computersusing SPSS 15.0programme. Duringtheanalysis of theinformationthedensity of frequenceandpercentage, arithmeticmean, standarddeviation, Test of Mann Whitney U, Kuruskall Wallis H, and Mann Whitney U test correctedbyBonferroni is used.Whentheanswers of theteachersandprinciplesabouttheperformancemanagement is checkedsomefoctorswhicheffecttheirperceptiondegreeweredetected. Theiranswers had variousdifferencesaccordingtotheirtype of schoolwhichtheyareattending. Theusage of performanceevaluationresultsarefoundto be effectedbytheage of theteachersandthesexual of principles. Theconsruractionandrecords of theperformancemanagementarechangedbythetype of schools in whichtheprinciplesareheading. Accordingtothesurveyresults it is measuredthatall of theteachersandprinciplesattendedthesurvey is `totallyagree` withtheperformancemanagement. Inotherwordstheyaretotallyambitiousandhavepositivethoughtsaboutperformancemanagement.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnaokullarında öğretmen ve yöneticilerin performans yönetimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi ve karşılaştırılması: Konya örneği
dc.title.alternativeExami̇ni̇ng and compari̇ng the performance of teachers and ami̇ni̇strators of vi̇ews on the management of ki̇ndergartens
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmKindergartens
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmKonya
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPerformance management
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10085411
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEVLANA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid412364
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess