Show simple item record

dc.contributor.advisorÇepni, Salih
dc.contributor.authorAydin, Miraç
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:58Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:58Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654596
dc.description.abstractBu çalışmada, Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Proje Tabanlı Öğretim Yöntemini (PTÖY) sınıflarında etkili bir şekilde kullanılabilmelerine katkı sağlamak amacıyla Öğretmenlerin Sürekli Mesleki Gelişimi (ÖSMG) modeli uyarınca profesyonel bir destek programı geliştirilmiştir. Destek programı iki aşamadan oluşmaktadır. Birinci aşamada öğretmenlere PTÖY konusunda bir hizmet içi eğitim kursu verilmiş ve bu öğretmenlerin üniversitede görev yapan akademisyenler danışmanlığında 7 grup halinde taslak projeler hazırlamaları sağlanmıştır. Bu aşamaya 14 Fen ve Teknoloji Öğretmeni katılmıştır. İkinci aşamada ise birinci aşamaya katılan Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinden seçilen ve gönüllü olan 5 öğretmenin öğrencilerine proje hazırlatmaları ve bu süreçte araştırmacı tarafından danışmanlık yapılması sağlanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak öğretmen profil anketi, mülakat, doküman analizi ve gözlem kullanılmıştır. Anket, çalışmaya katılan öğretmenlerin demografik özelliklerini ortaya çıkarmak amacıyla kullanılmıştır. Destek programından önce uygulanan mülakat, öğretmenlerin PTÖY ile ilgili ihtiyaçlarını belirlemek için, her bir aşama sonrasında uygulanan mülakatlar ise ihtiyaçların giderilme durumlarını tespit etmek için kullanılmıştır. Öğretmenler ve öğrenciler tarafından hazırlanan projeleri değerlendirmek için Proje Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçeğin doldurulması için doküman analizi ve gözlemlerden faydalanılmıştır. Nitel veriler NVivo 8.0 paket programı ile analiz edilirken, nicel veriler ise proje puanları ve frekanslar belirlenerek sunulmuştur. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, destek programının Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin PTÖY ile ilgili ihtiyaçlarının karşılanmasında etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca destek programının birinci aşamasında öğretmenler tarafından, ikinci aşamasında ise öğrenciler tarafından nitelikli projelerin hazırlandığı sonucuna ulaşılmıştır. PTÖY konulu hizmet içi eğitim uygulamaları bu çalışma kapsamında kullanılan ve akademisyenler ile öğretmenlerin işbirliği halinde çalışmasını sağlayan model doğrultusunda genişletilmelidir.
dc.description.abstractIn this study, a professional two-stage support program has been developed in accordance with Teacher Continuous Professional Development (CPD) model that purposes to help science teachers to use effectively Project-Based Teaching Method (PBTM) in their classes. In the first stage, an in-service training course on PBT provided 14 Science and Technology Teachers to work in their small groups of two teachers. They prepared draft projects on the supervision of academics at the university. In the second stage, 5 voluntary Science and Technology teachers were asked to enable their students to prepare projects. In this process, the researcher acted as a supervisor. In the study, teacher profile questionnaire, interview, document analysis and observation were used to collect data. The questionnaire was used to reveal the demographic characteristics of participants. Pre- interview before Support Program was used to determine the needs of teachers related to PBTM, post-interview after each stage was employed to elicit the elimination of needs. Project Evaluation Rubric was used to evaluate the projects prepared by teachers and students. Document analysis and observations were used in order to fill this rubric. Document analysis were used to evaluate the reports, observations were used to evaluate the project preparation process and project presentations. While qualitative data were analyzed with NVivo 8.0 software package, quantitative data were exposed for the project scores and frequencies. Results obtained from the study showed that the support program was effective in meeting the needs of science and technology teachers on PBT. In addition, it is seen that the projects prepared by teachers in the first stage of the support program and prepared by students in the second stage are qualified. Teacher Continuous Professional Development (CPD) model should use in in-service courses related to PBTM to help science teachers to use effectively Project-Based Teaching Method (PBTM) in their classes. In addition, teachers and academicians should work collaboratively to use PBTM in classes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen ve teknoloji öğretmenleri için geliştirilen proje tabanlı öğretim yöntemi konulu bir destek programının etkilerinin araştırılması
dc.title.alternativeResearching effectiveness of a professional support program related to project based teaching method for science and technology teachers
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmProject evaluation
dc.subject.ytmProject based learning method
dc.subject.ytmProject competition
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmProject preparation
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmIn service training programs
dc.subject.ytmCurriculum
dc.identifier.yokid415700
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid298685
dc.description.pages218
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess