Tarih derslerinde tarihi film ve dizilerin kullanımına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin ilerlemesi sonucu eğitim kurumunda da değişimler olmakta ve bu durum tek tek disiplinlere de yansımaktadır. Her disiplin kendi içerisinde gelişmek için çaba sarfetmekte ve yeni yöntemler keşfetmeye çalışmaktadır. Tarih ve tarih öğretimi için de durum farksız değildir. Tarih dersinde ne öğretildiğinin yanı sıra bu dersin nasıl öğretildiği de giderek daha önem taşır hale gelmektedir.Bu araştırmanın amacı tarih öğretiminde tarihi film, sinema ve dizilerin kullanılma durumuna ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerini tespit etmektir.Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket ve mülakat kullanılmıştır. Geliştirilen anket 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Trabzon il merkezindeki farklı liselerdeki 439 öğrenciye uygulanmıştır. Ayrıca 20 öğrenci ve 13 öğretmen ile görüşme yapılarak onların duruma bakış açısı daha iyi anlaşılmaya çalışılmış, tarih derslerinde film ve dizilerin ne oranda kullanıldıkları tespit edilmiştir. Yapılan tespitler sonucu, öğrencilerin bu konudaki beklentileri ve öğretmenlerin istekleri dikkate alınarak çeşitli çözüm önerileri geliştirilmiştir. As a result of the developments in technology, there are changes in the educational institutions and this situation reflects on every single discipline one by one. Every discipline makes an effort to develop itself and tries to find new techniques. Same situation applies to history and history teaching as well. Both content and how history is taught in the lesson become more important day by day.The aim of this research is to identify the opinions of teachers and students about the use of historical films, tv series and cinemas in history teaching.In the research, the questionnaire and the interview developed by the researcher are used as data collection tools. The questionnaire is carried out with 439 students from different secondary schools in Trabzon city centre during 2010-2011 education year. In addition, twenty students and thirteen teachers were interviewed in order to understand their point of view about the subject and identify whether or not they use films and tv series during history lessons. As a result of the research, some solutions has been suggested to meet students? and teachers? expectations.
Collections