Show simple item record

dc.contributor.advisorAktekin, Semih
dc.contributor.authorÇoban, Zeynep
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:53Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:53Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654556
dc.description.abstractTeknolojinin ilerlemesi sonucu eğitim kurumunda da değişimler olmakta ve bu durum tek tek disiplinlere de yansımaktadır. Her disiplin kendi içerisinde gelişmek için çaba sarfetmekte ve yeni yöntemler keşfetmeye çalışmaktadır. Tarih ve tarih öğretimi için de durum farksız değildir. Tarih dersinde ne öğretildiğinin yanı sıra bu dersin nasıl öğretildiği de giderek daha önem taşır hale gelmektedir.Bu araştırmanın amacı tarih öğretiminde tarihi film, sinema ve dizilerin kullanılma durumuna ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerini tespit etmektir.Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket ve mülakat kullanılmıştır. Geliştirilen anket 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Trabzon il merkezindeki farklı liselerdeki 439 öğrenciye uygulanmıştır. Ayrıca 20 öğrenci ve 13 öğretmen ile görüşme yapılarak onların duruma bakış açısı daha iyi anlaşılmaya çalışılmış, tarih derslerinde film ve dizilerin ne oranda kullanıldıkları tespit edilmiştir. Yapılan tespitler sonucu, öğrencilerin bu konudaki beklentileri ve öğretmenlerin istekleri dikkate alınarak çeşitli çözüm önerileri geliştirilmiştir.
dc.description.abstractAs a result of the developments in technology, there are changes in the educational institutions and this situation reflects on every single discipline one by one. Every discipline makes an effort to develop itself and tries to find new techniques. Same situation applies to history and history teaching as well. Both content and how history is taught in the lesson become more important day by day.The aim of this research is to identify the opinions of teachers and students about the use of historical films, tv series and cinemas in history teaching.In the research, the questionnaire and the interview developed by the researcher are used as data collection tools. The questionnaire is carried out with 439 students from different secondary schools in Trabzon city centre during 2010-2011 education year. In addition, twenty students and thirteen teachers were interviewed in order to understand their point of view about the subject and identify whether or not they use films and tv series during history lessons. As a result of the research, some solutions has been suggested to meet students? and teachers? expectations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTarih derslerinde tarihi film ve dizilerin kullanımına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
dc.title.alternativeOpinions of teachers and students about the use of historical films and series in history lessons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHistory lesson
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSerials
dc.subject.ytmHistory education
dc.subject.ytmHistory teaching
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.identifier.yokid408064
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid300404
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineTarih Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess