İşitme engelli öğrencilerin Türkçe okuma yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik görsel yardım paketi: GÖRYAP
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkçe'nin gramer yapısına uygun ve işitme engelli bireylerin Türkçe'yi doğru okuma-yazma becerilerini geliştirmeye yönelik görsel yardım paketinin (GÖRYAP) tasarlanmasıdır. Tasarlanan paketin değerlendirilmesi amacıyla yapılan uygulama, işitme engelliler ilköğretim okulunda, 6. 7. ve 8. sınıflarda okuyan toplam 14 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler, alan uzmanları tarafından değerlendirilmiştir. Daha sonra alan uzmanlarının değerlendirmeleri araştırmacı tarafından analiz edilmiştir.Araştırmanın sonuçları göstermiştir ki, hazırlanan Görsel Yardım Paketi (GÖRYAP) işitme engelli öğrencilerin Türkçe'de okuma-yazma becerilerindeki başarılarını arttırmıştır. İşitme engelliler okullarında görev yapan öğretmenler, GÖRYAP yapısının, işitme engelli öğrencilere Türkçe'deki ekler konusunu anlatırken kullanabilecekleri bir kaynak olacağını belirtmişlerdir. Ayrıca çalışmada görsel öğelerin ön planda olması sebebiyle, işitme engelli bireylerin eğitimi için uzmanlar tarafından faydalı bulunmuştur. Özellikle öğrencilerin ek yapılarını daha iyi kavradıkları ve kelime hazinelerinin geliştiği görülmüştür. The aim of this study is the designing of the visual aided package (GORYAP) which is appropriate for the grammar structure of Turkish language, and which is oriented towards improving the reading and writing skills of the individuals having hearing impairment. The application is designed to assess package was held with 14 students which are studying at 6. 7. 8.classes in hearing impaired primary school. The obtained data was evaluated by the experts of the associated field. Then, the evaluations of the experts were analyzed by the researcher.The results of the research indicate that the visual aided package (GORYAP) prepared by the researcher raised the success rate of Turkish reading and writing skills of the hearing impaired. Teachers working in the schools for the hearing impaired stated clearly that the GORYAP structure could be a fine source when instructing the subject of adjunctions in Turkish language. Moreover, due to the fact that the visual components were highlighted in the research, it was found to be very useful for the education of the hearing impaired by experts. In particular, it was observed that the students apprehended the subject of adjunctions better than ever and that their vocabulary expanded.
Collections