Show simple item record

dc.contributor.advisorKaral, Hasan
dc.contributor.authorŞilbir, Lokman
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:51Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:51Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654534
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkçe'nin gramer yapısına uygun ve işitme engelli bireylerin Türkçe'yi doğru okuma-yazma becerilerini geliştirmeye yönelik görsel yardım paketinin (GÖRYAP) tasarlanmasıdır. Tasarlanan paketin değerlendirilmesi amacıyla yapılan uygulama, işitme engelliler ilköğretim okulunda, 6. 7. ve 8. sınıflarda okuyan toplam 14 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler, alan uzmanları tarafından değerlendirilmiştir. Daha sonra alan uzmanlarının değerlendirmeleri araştırmacı tarafından analiz edilmiştir.Araştırmanın sonuçları göstermiştir ki, hazırlanan Görsel Yardım Paketi (GÖRYAP) işitme engelli öğrencilerin Türkçe'de okuma-yazma becerilerindeki başarılarını arttırmıştır. İşitme engelliler okullarında görev yapan öğretmenler, GÖRYAP yapısının, işitme engelli öğrencilere Türkçe'deki ekler konusunu anlatırken kullanabilecekleri bir kaynak olacağını belirtmişlerdir. Ayrıca çalışmada görsel öğelerin ön planda olması sebebiyle, işitme engelli bireylerin eğitimi için uzmanlar tarafından faydalı bulunmuştur. Özellikle öğrencilerin ek yapılarını daha iyi kavradıkları ve kelime hazinelerinin geliştiği görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of this study is the designing of the visual aided package (GORYAP) which is appropriate for the grammar structure of Turkish language, and which is oriented towards improving the reading and writing skills of the individuals having hearing impairment. The application is designed to assess package was held with 14 students which are studying at 6. 7. 8.classes in hearing impaired primary school. The obtained data was evaluated by the experts of the associated field. Then, the evaluations of the experts were analyzed by the researcher.The results of the research indicate that the visual aided package (GORYAP) prepared by the researcher raised the success rate of Turkish reading and writing skills of the hearing impaired. Teachers working in the schools for the hearing impaired stated clearly that the GORYAP structure could be a fine source when instructing the subject of adjunctions in Turkish language. Moreover, due to the fact that the visual components were highlighted in the research, it was found to be very useful for the education of the hearing impaired by experts. In particular, it was observed that the students apprehended the subject of adjunctions better than ever and that their vocabulary expanded.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİşitme engelli öğrencilerin Türkçe okuma yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik görsel yardım paketi: GÖRYAP
dc.title.alternativeVisual aided package for developing reading and writing skills of the students with hearing impairment in Turkish language: GÖRYAP
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmDisabled persons
dc.subject.ytmReading-writing
dc.subject.ytmDictionary
dc.subject.ytmHearing impaired
dc.subject.ytmHearing impaired children
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmOral narrative
dc.subject.ytmVisual communication
dc.subject.ytmBody language
dc.subject.ytmVisual tools
dc.identifier.yokid402898
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid298677
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess