Ortaöğretim öğrencilerinin boş zamanlarında tarih öğrenmeye yönelik eğilimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı Ortaöğretim öğrencilerinin boş zamanlarında tarih öğrenmek üzerine herhangi bir faaliyet yürütüp yürütmediklerini, eğer yürütüyorlarsa bu faaliyetlerin neler olduğunu, herhangi bir faaliyet yürütmüyorlar ise bunun nedenlerini ve onları tarihle ilgili bir faaliyet yürütmeleri için teşvik etmek amacıyla nelerin yapılabileceğini öğrenmektir.Bu amaç doğrultusunda 2010 yılında Trabzon ilindeki üç farklı ortaöğretim kurumundan çalışmaya katılan 236 öğrenci üzerinde, içinde açık uçlu sorularında bulunduğu bir anket çalışması yürütülmüştür. Çalışma sonucunda elde edilen veriler SPSS 15.0 İstatistik programı ile analiz edilmiş ve elde edilen bulgular değerlendirilmiştir.Yapılan değerlendirmeler doğrultusunda, öğrencilerin çoğunun kendi başlarına tarih öğrenmek için çok fazla çaba sarf etmedikleri görülmüş ve bu durumun sebepleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışma sonunda öğrencileri motive etmek için yeni materyallerin ve kaynakların geliştirilmesi ve etkinliklerin düzenlenmesi gerektiği ortaya çıkmıştır Main goal of this study is to determine, whether high school students are doing anything in their leisure times in order to learn history or not. And if the answer is yes, to find out what are these activities or if the answer is no , what are the reasons for this behaviour and how to motivate them in order to do some activities.In order to fulfill this goal, a survey , which also includes open ended questions, is made by the participation of 236 students across different high schools from Trabzon province in 2010. At the end end of the study, the data so gathered was analyzed with SPSS 15.0 statistical analysis program and the results were assessed.Through the assesment so made, it is made clear that the students are not very inclined to do activities in their leisure times in order to learn history. Reasons of this situation was tried to be determined through the questions that were asked in the questionnaire.It is made clear as a result of the study that new materials and sources should be developed, as well as providing new activities, in order to motivate students.
Collections