Show simple item record

dc.contributor.advisorAktekin, Semih
dc.contributor.authorPata, Alpaslan
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:49Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:49Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654523
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı Ortaöğretim öğrencilerinin boş zamanlarında tarih öğrenmek üzerine herhangi bir faaliyet yürütüp yürütmediklerini, eğer yürütüyorlarsa bu faaliyetlerin neler olduğunu, herhangi bir faaliyet yürütmüyorlar ise bunun nedenlerini ve onları tarihle ilgili bir faaliyet yürütmeleri için teşvik etmek amacıyla nelerin yapılabileceğini öğrenmektir.Bu amaç doğrultusunda 2010 yılında Trabzon ilindeki üç farklı ortaöğretim kurumundan çalışmaya katılan 236 öğrenci üzerinde, içinde açık uçlu sorularında bulunduğu bir anket çalışması yürütülmüştür. Çalışma sonucunda elde edilen veriler SPSS 15.0 İstatistik programı ile analiz edilmiş ve elde edilen bulgular değerlendirilmiştir.Yapılan değerlendirmeler doğrultusunda, öğrencilerin çoğunun kendi başlarına tarih öğrenmek için çok fazla çaba sarf etmedikleri görülmüş ve bu durumun sebepleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışma sonunda öğrencileri motive etmek için yeni materyallerin ve kaynakların geliştirilmesi ve etkinliklerin düzenlenmesi gerektiği ortaya çıkmıştır
dc.description.abstractMain goal of this study is to determine, whether high school students are doing anything in their leisure times in order to learn history or not. And if the answer is yes, to find out what are these activities or if the answer is no , what are the reasons for this behaviour and how to motivate them in order to do some activities.In order to fulfill this goal, a survey , which also includes open ended questions, is made by the participation of 236 students across different high schools from Trabzon province in 2010. At the end end of the study, the data so gathered was analyzed with SPSS 15.0 statistical analysis program and the results were assessed.Through the assesment so made, it is made clear that the students are not very inclined to do activities in their leisure times in order to learn history. Reasons of this situation was tried to be determined through the questions that were asked in the questionnaire.It is made clear as a result of the study that new materials and sources should be developed, as well as providing new activities, in order to motivate students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin boş zamanlarında tarih öğrenmeye yönelik eğilimleri
dc.title.alternativeHigh school students attidues towards learning history in their leisure times
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHistory
dc.subject.ytmHistory teaching
dc.subject.ytmLeisure activities
dc.subject.ytmLifelong learning
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.identifier.yokid402721
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid300406
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineTarih Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess