Ortaöğretim coğrafya dersinin genel amaçlarının ulaşılabilirlik düzeyi hakkında öğretmen görüşleri: Orta Karadeniz örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Orta öğretim coğrafya dersinin genel amaçlarının ulaşılabilirlik düzeyinin istenilen seviyeye ulaşmadığı düşülmüştür. Bu sebeptendir ki; 2005 yılında orta öğretim coğrafya dersinin genel amaçları tekrar gözden geçirilerek yenilendi. Bu araştırmanın amacı, orta öğretim coğrafya dersinin genel amaçlarının ulaşılabilirlik düzeyini, öğretmen görüşlerini alarak belirlemektir.Araştırma da nicel araştırma modeli kullanılırken, araştırma yöntemi olarak tarama, araştırma tekniği olarak anket kullanılmıştır. Araştırma 2009-2010 eğitim öğretim yılında orta Karadeniz illerinde (Sinop, Samsun, Ordu, Tokat, Çorum, Amasya) görev yapan 100 coğrafya öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir.Öğretmenlere uygulanan anketler analiz edilmiştir. Öğretmenlerin vermiş olduğu cevaplar birbirine yakın olup, çok zıt cevaplara rastlanmamıştır. Araştırmanın sonucunda orta öğretim coğrafya öğretmenlerinin, coğrafya dersinin genel amaçlarına kısmen de olsa ulaşıldığını düşündükleri tespit edilmiştir. It is argued that accessibility of general aims in geography lecture of the secondary education was not enough level. For this reason general aims in geography lecture of the secondary education were revised and renewed in 2005. The main aim of this working is to determine accessibility level of general aims in geography lecture of the secondary education in respect to the teacher?s opinions.In the study quantitive research method, literature review and questionnaire technique were used. Working was carried out in 2009-2010 semester, by 100 teachers in the Middle Blacksea cities. (Sinop, Samsun, Ordu, Tokat, Çorum, Amasya) The questionnaires analyzed and reliability of answers was controlled. Answers of teachers are close each other and there is no opposite answer. Consequently teachers think that they partly satisfy general aims in geography lecture.
Collections