Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıçaslan, Aydın
dc.contributor.authorErtürk Temizkan, Yasemin
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:46Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:46Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654493
dc.description.abstractOrta öğretim coğrafya dersinin genel amaçlarının ulaşılabilirlik düzeyinin istenilen seviyeye ulaşmadığı düşülmüştür. Bu sebeptendir ki; 2005 yılında orta öğretim coğrafya dersinin genel amaçları tekrar gözden geçirilerek yenilendi. Bu araştırmanın amacı, orta öğretim coğrafya dersinin genel amaçlarının ulaşılabilirlik düzeyini, öğretmen görüşlerini alarak belirlemektir.Araştırma da nicel araştırma modeli kullanılırken, araştırma yöntemi olarak tarama, araştırma tekniği olarak anket kullanılmıştır. Araştırma 2009-2010 eğitim öğretim yılında orta Karadeniz illerinde (Sinop, Samsun, Ordu, Tokat, Çorum, Amasya) görev yapan 100 coğrafya öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir.Öğretmenlere uygulanan anketler analiz edilmiştir. Öğretmenlerin vermiş olduğu cevaplar birbirine yakın olup, çok zıt cevaplara rastlanmamıştır. Araştırmanın sonucunda orta öğretim coğrafya öğretmenlerinin, coğrafya dersinin genel amaçlarına kısmen de olsa ulaşıldığını düşündükleri tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIt is argued that accessibility of general aims in geography lecture of the secondary education was not enough level. For this reason general aims in geography lecture of the secondary education were revised and renewed in 2005. The main aim of this working is to determine accessibility level of general aims in geography lecture of the secondary education in respect to the teacher?s opinions.In the study quantitive research method, literature review and questionnaire technique were used. Working was carried out in 2009-2010 semester, by 100 teachers in the Middle Blacksea cities. (Sinop, Samsun, Ordu, Tokat, Çorum, Amasya) The questionnaires analyzed and reliability of answers was controlled. Answers of teachers are close each other and there is no opposite answer. Consequently teachers think that they partly satisfy general aims in geography lecture.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim coğrafya dersinin genel amaçlarının ulaşılabilirlik düzeyi hakkında öğretmen görüşleri: Orta Karadeniz örneği
dc.title.alternativeAbout accessibility level geography course general objectives of secondary education teachers' views: Medium Black case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGeography teaching
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmCentral Black Sea region
dc.subject.ytmGeography
dc.subject.ytmGeography lesson
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmAccessibility
dc.identifier.yokid394898
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid300407
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineCoğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess