Etkinlik temelli matematik öğretimi yapılan sınıf ortamından yansımalar: Aksiyon araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, etkinliğe dayalı öğretim yapılan bir sınıftaöğretmen ve öğrencilerin rollerindeki değişim ile öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal gelişimleri aksiyon araştırması yoluyla incelenmiştir. Araştırma, Trabzon ili Akçaabat ilçesine bağlı bir köy ilköğretim okulunda öğrenim gören 10 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışma 8. sınıf matematik müfredatının Üçgenler ve Cebir ve Matematikte Yolculuk ünitelerinin belirli konuları ile 16 saat boyunca devam etmiştir. Çalışma süresince öğrenciler ikişerli gruplara ayrılarak öğrencilerin etkinlikler yoluyla öğrenmeleri sağlanmaya çalışılmıştır.Araştırmada uygulanan öğretim yönteminin; öğrencilerin matematik dersine olan ilgi, algı ve tutumunu olumlu yönde etkilediği, öğrencilerin akademik başarısını artırdığı ve öğrencilerin özgüvenlerini geliştirici yönde etki yaptığı görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin sorumluluk bilincinin arttığı, akıl yürütme becerilerinin desteklendiği sonuçları elde edilmiştir. Diğer taraftan öğrencilerin sene sonunda girecekleri SBS nedeniyle geleceğe dönük kaygılarının ertelendiği fakat yok olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Etkinlik Temelli Öğretim, Matematik, Aksiyon Araştırması, Grupla Öğrenme Yöntemi In this study,change in the roles of teacher and students as well as the students? cognitive and affective developments in a classroom based on activity based instruction have been investigated via action research. The research has been carried out with 10 students who study in a village primary school of Akçaabat in Trabzon. The study continued during 16 hours with the particular topics of the chapters of triangles and algebra and journey in mathematicsin 8th grade mathematics curriculum. During the study, it has been tried to teach students via activities as dividing them into groups of twos.It has been observed from the study that activity based learning has a positive effect on students? interest, perception and attitude towards mathematics; enhance student success and have an impact of developing students? self-esteem. In addition, it has been found that students? sense of responsibility heightens, their reasoning skills are supported. Moreover, it has been concluded that concerns of students for future due to the SBS exam which they will take at the end of term have been postponed but not been disappeared.Keywords: Activity Based Instruction, Mathematics, Action Research, Group Learning Method
Collections