Show simple item record

dc.contributor.advisorBaki, Adnan
dc.contributor.authorMert Cüce, Ayşe Pinar
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:38Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:38Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654430
dc.description.abstractBu çalışmada, etkinliğe dayalı öğretim yapılan bir sınıftaöğretmen ve öğrencilerin rollerindeki değişim ile öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal gelişimleri aksiyon araştırması yoluyla incelenmiştir. Araştırma, Trabzon ili Akçaabat ilçesine bağlı bir köy ilköğretim okulunda öğrenim gören 10 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışma 8. sınıf matematik müfredatının Üçgenler ve Cebir ve Matematikte Yolculuk ünitelerinin belirli konuları ile 16 saat boyunca devam etmiştir. Çalışma süresince öğrenciler ikişerli gruplara ayrılarak öğrencilerin etkinlikler yoluyla öğrenmeleri sağlanmaya çalışılmıştır.Araştırmada uygulanan öğretim yönteminin; öğrencilerin matematik dersine olan ilgi, algı ve tutumunu olumlu yönde etkilediği, öğrencilerin akademik başarısını artırdığı ve öğrencilerin özgüvenlerini geliştirici yönde etki yaptığı görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin sorumluluk bilincinin arttığı, akıl yürütme becerilerinin desteklendiği sonuçları elde edilmiştir. Diğer taraftan öğrencilerin sene sonunda girecekleri SBS nedeniyle geleceğe dönük kaygılarının ertelendiği fakat yok olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Etkinlik Temelli Öğretim, Matematik, Aksiyon Araştırması, Grupla Öğrenme Yöntemi
dc.description.abstractIn this study,change in the roles of teacher and students as well as the students? cognitive and affective developments in a classroom based on activity based instruction have been investigated via action research. The research has been carried out with 10 students who study in a village primary school of Akçaabat in Trabzon. The study continued during 16 hours with the particular topics of the chapters of triangles and algebra and journey in mathematicsin 8th grade mathematics curriculum. During the study, it has been tried to teach students via activities as dividing them into groups of twos.It has been observed from the study that activity based learning has a positive effect on students? interest, perception and attitude towards mathematics; enhance student success and have an impact of developing students? self-esteem. In addition, it has been found that students? sense of responsibility heightens, their reasoning skills are supported. Moreover, it has been concluded that concerns of students for future due to the SBS exam which they will take at the end of term have been postponed but not been disappeared.Keywords: Activity Based Instruction, Mathematics, Action Research, Group Learning Methoden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleEtkinlik temelli matematik öğretimi yapılan sınıf ortamından yansımalar: Aksiyon araştırması
dc.title.alternativeReflections from class environment in which activity based instruction is performed: Action research
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmActivity based teaching
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmAction
dc.subject.ytmMathematics
dc.identifier.yokid445071
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid321890
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess