Okul öncesi dönem 5-6 yaş grubu çocukların güzel sanatlar ve spor tercihlerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde nöron gelişiminin en hızlı olduğu ve çocukların eğitiminde en önemli dönemin 0-6 yaş evresi olduğu özellikle vurgulanmaktadır. Çocuk gelişimine ait biyolojik temellerin bu dönemde atıldığı, müzik ve psikomotor hareketlerin de bu gelişimin oluşmasında büyük önem taşıdığı, bilim otoriteleri tarafından kabul edilmektedir.Bu araştırmanın problemi; okul öncesi dönem 5-6 yaş grubu çocukların güzel sanatlar tercihleri ile spor becerileri arasında bir ilişkinin olup olmadığı üzerine kuruludur. Bu noktadan hareketle bu çalışmanın amacı; okul öncesi dönem 5-6 yaş grubu çocukların güzel sanatlar disiplinleri ile spor becerileri arasındaki ilişkiyi inceleyebilme olarak ifade edilmiştir.Bu araştırma; Trabzon ilinde bulunan, okul öncesi eğitimi veren 11 anaokulu ve 12 ilköğretim okulunun anasınıflarında öğrenim gören 385'i kız ve 406'sı erkek olmak üzere toplam 791 çocuk üzerinde gerçekleştirilmiştir.Yapılan bu araştırmada; spor-motorik özelliklerin belirlenebilmesi için Nelson tarafından geliştirilen Nelson El Reaksiyon Testi(cetvel yakalama testi),Durarak Uzun Atlama Testi ve Hedefe İsabet Testi kullanılmıştır. Çocukların demografik özelliklerini belirlemek için kişisel bilgi formu hazırlanmıştır. Çocukların görsel tercihlerini belirlemek için toplam 10 fotoğraftan oluşan resim, müzik ve spor figürlerine ait görüntüler kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen ham verilerin analizinde SPSS 17.00 İstatistik Paket Programı kullanılmıştır. Yapılan istatiksel analizlerin sonucunda; çocukların spor- motorik özellikleri ile tercihleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Ancak; kız ve erkek çocukların güzel sanatlar ve spora ilişkin tercihlerinin birbirinden farklı olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi, Güzel Sanatlar Disiplinleri, Spormotorik Beceriler, Psikomotor Gelişim Nowadays, neuronal development and education of children is the most important period of the fastest age is emphasized that stage. Biological foundations were laid in this period of child development, music and psychomotor movements, this development is ofgreat important in the formation are accepted by scientific authorities. This study in the province of Trabzon, 11 pre-kindergarten and 12 elemantary school offering education who attend to kindergarten, 385 girls and 406 boys on a total of 791 children were made.Problem at this research; pre-school-age the 5-6 age group of children, whether there is a relationship between sports skills and fine arts. The purpose of this study is from this point, pre-school 5-6 age children to examine the relationship between the fine arts disciplines are expressed as sports skills.In this research, in order to identify the features sports motor is used three tests which are ruler capture test, standing jump test and hit test target. Personal information form was used to determine the demographic characteristics of children. Consisting of a total of 10 photographs to determine the preferences of children with visual art, music and images of sports figures are used.Analysis of the raw data obtained from the survey were used spss 17.00 statistical package program.As a result of statistical analysis, not found a significant relationship between the childrens sport motor characteristics and preferences. But, girls and boys sports motor skill tests appeared to be different from each other.Key Words: Preschool, Fine Arts Disciplines, Motor Skills, Phychomotor Development
Collections