Show simple item record

dc.contributor.advisorKale, Rasim
dc.contributor.authorSoyyiğit, Selma
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:30Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:30Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654356
dc.description.abstractGünümüzde nöron gelişiminin en hızlı olduğu ve çocukların eğitiminde en önemli dönemin 0-6 yaş evresi olduğu özellikle vurgulanmaktadır. Çocuk gelişimine ait biyolojik temellerin bu dönemde atıldığı, müzik ve psikomotor hareketlerin de bu gelişimin oluşmasında büyük önem taşıdığı, bilim otoriteleri tarafından kabul edilmektedir.Bu araştırmanın problemi; okul öncesi dönem 5-6 yaş grubu çocukların güzel sanatlar tercihleri ile spor becerileri arasında bir ilişkinin olup olmadığı üzerine kuruludur. Bu noktadan hareketle bu çalışmanın amacı; okul öncesi dönem 5-6 yaş grubu çocukların güzel sanatlar disiplinleri ile spor becerileri arasındaki ilişkiyi inceleyebilme olarak ifade edilmiştir.Bu araştırma; Trabzon ilinde bulunan, okul öncesi eğitimi veren 11 anaokulu ve 12 ilköğretim okulunun anasınıflarında öğrenim gören 385'i kız ve 406'sı erkek olmak üzere toplam 791 çocuk üzerinde gerçekleştirilmiştir.Yapılan bu araştırmada; spor-motorik özelliklerin belirlenebilmesi için Nelson tarafından geliştirilen Nelson El Reaksiyon Testi(cetvel yakalama testi),Durarak Uzun Atlama Testi ve Hedefe İsabet Testi kullanılmıştır. Çocukların demografik özelliklerini belirlemek için kişisel bilgi formu hazırlanmıştır. Çocukların görsel tercihlerini belirlemek için toplam 10 fotoğraftan oluşan resim, müzik ve spor figürlerine ait görüntüler kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen ham verilerin analizinde SPSS 17.00 İstatistik Paket Programı kullanılmıştır. Yapılan istatiksel analizlerin sonucunda; çocukların spor- motorik özellikleri ile tercihleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Ancak; kız ve erkek çocukların güzel sanatlar ve spora ilişkin tercihlerinin birbirinden farklı olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi, Güzel Sanatlar Disiplinleri, Spormotorik Beceriler, Psikomotor Gelişim
dc.description.abstractNowadays, neuronal development and education of children is the most important period of the fastest age is emphasized that stage. Biological foundations were laid in this period of child development, music and psychomotor movements, this development is ofgreat important in the formation are accepted by scientific authorities. This study in the province of Trabzon, 11 pre-kindergarten and 12 elemantary school offering education who attend to kindergarten, 385 girls and 406 boys on a total of 791 children were made.Problem at this research; pre-school-age the 5-6 age group of children, whether there is a relationship between sports skills and fine arts. The purpose of this study is from this point, pre-school 5-6 age children to examine the relationship between the fine arts disciplines are expressed as sports skills.In this research, in order to identify the features sports motor is used three tests which are ruler capture test, standing jump test and hit test target. Personal information form was used to determine the demographic characteristics of children. Consisting of a total of 10 photographs to determine the preferences of children with visual art, music and images of sports figures are used.Analysis of the raw data obtained from the survey were used spss 17.00 statistical package program.As a result of statistical analysis, not found a significant relationship between the childrens sport motor characteristics and preferences. But, girls and boys sports motor skill tests appeared to be different from each other.Key Words: Preschool, Fine Arts Disciplines, Motor Skills, Phychomotor Developmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleOkul öncesi dönem 5-6 yaş grubu çocukların güzel sanatlar ve spor tercihlerinin araştırılması
dc.title.alternativePre-school the five-six years old group of children to investigate the fine arts and sports preferences
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmFine arts
dc.subject.ytmSport education
dc.subject.ytmPsychomotor development
dc.subject.ytmPreference
dc.subject.ytmLearnering preference
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.identifier.yokid461318
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344476
dc.description.pages66
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess