Yedinci sınıf öğrencilerinin çevre eğitimine yönelik tasarlanan modüler öğretim programının etkililiğinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı ?Yedinci sınıf öğrencilerinin çevre eğitimine yönelik tasarlanan modüler öğretim programının etkililiğini araştırmaktır?. Özel durum metodolojisi kapsamında yürütülen çalışmanın örneklemini rastgele örnekleme yolu ile seçilen Gümüşhane il merkezinde bulunan bir ortaokulun 7B şubesinde öğrenim gören 23 öğrenci (12 erkek - 11 kız) oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama araçları olarak, Başarı Testleri (BT), Çevre Eğitimi Tutum Ölçeği (ÇTÖ), Çevre Etkinliklerini Değerlendirme Anketi (ÇEDA), Problem Çözme Becerilerine Yönelik Senaryolar (PÇBS), Çevre Öz Değerlendirme Formu (ÇÖDF), Araştırmacının Günlük Notları, Bütünleştirici Öğrenme Ortamı Anketi (BORAN), uygulama öğretmeni ve 6 öğrenci ile yürütülen yarı yapılandırılmış mülakat kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen nicel verilerin analizinde bağımlı t-testi ve ANOVA kullanılırken nitel verilerin analizinde ise nitel analiz teknikleri kullanılmıştır. Tasarlanan çevre eğitimi modüler öğretim programı çevre eğitimi ile ilgili kavramlarda kavramsal anlamayı artırırken, öğrencilerin akademik başarılarındaki artış istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<.05). Aynı zamanda, çevre eğitimi modüler öğretim programının öğrencilerin çevreye yönelik tutumlarını olumlu yönde değiştirmiştir. Çevre eğitimine yönelik geliştirilen etkinliklerin amaca ve 5E öğretim modeline uygun olduğu, aynı zamanda öğrencilerin çevre sorunlarına karşı problem çözme becerilerinin gelişimine katkı sağladığı belirlenmiştir. Ayrıca, tasarlanan programın ülkemiz şartlarına göre uygulanabilir bir öğretim programı yapısına sahip olduğu sonucuna da varılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara bağlı olarak araştırmacılara ve eğitimcilere tasarlanan çevre eğitimi modüler öğretim programının esnek bir şekilde çevre eğitimi konularını öğretirken uygulamaları önerisinde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Modüler Öğretim Programı, Çevre Eğitimi, Çevre, 7. Sınıf Öğrenciler The aim of the study is to investigate effectiveness of environmental education modular instruction curriculum designed for grade 7th students. Within case study research design. The sample consisted of 23 (12 male - 11 female) grade 7th students (aged 12 to 14) at a lower secondary school in Gumushane. The data were gathered via achievement test (AT), environmental education attitude scale (EEAS), environmental education activities assessment questionnaire (EEAAQ), scenarios towards problem solving skills (PSS), environmental education self-assessment form (EESF), researcher?s diary notes (RDN) and constructivist learning environment survey (CLES). Further, semi-structured interviews were conducted with six students and one teacher. In analyzing quantitative data paired-samples t-test and ANOVA were used while employing qualitative techniques for qualitative data. The designed environmental education modular instruction curriculum was not only successful in enhancing student conceptual understanding about environmental education concepts but also caused to statistically significant differences in their academic achievement levels (p<.05). Also, this modular instruction curriculum changed their attitudes more positive towards environment. It was determined that environmental education activities were not only appropriate for the purpose and 5E teaching model but also contributed to develop their problem-solving skills concerning environmental problems. It can also concluded that the designed environmental education modular instruction curriculum is applicable and feasible in regard to Turkish context. Based on the results, it is recommended that researchers and educators flexibility implemet the designed environmental education modular instruction curriculum while teaching environmental education topics.Keywords: Modular Instruction Curriculum, Environmental Education, Environment, Grade 7th Students
Collections