Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzsevgeç, Tuncay
dc.contributor.authorArtun, Hüseyin
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:25Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:25Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654317
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı ?Yedinci sınıf öğrencilerinin çevre eğitimine yönelik tasarlanan modüler öğretim programının etkililiğini araştırmaktır?. Özel durum metodolojisi kapsamında yürütülen çalışmanın örneklemini rastgele örnekleme yolu ile seçilen Gümüşhane il merkezinde bulunan bir ortaokulun 7B şubesinde öğrenim gören 23 öğrenci (12 erkek - 11 kız) oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama araçları olarak, Başarı Testleri (BT), Çevre Eğitimi Tutum Ölçeği (ÇTÖ), Çevre Etkinliklerini Değerlendirme Anketi (ÇEDA), Problem Çözme Becerilerine Yönelik Senaryolar (PÇBS), Çevre Öz Değerlendirme Formu (ÇÖDF), Araştırmacının Günlük Notları, Bütünleştirici Öğrenme Ortamı Anketi (BORAN), uygulama öğretmeni ve 6 öğrenci ile yürütülen yarı yapılandırılmış mülakat kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen nicel verilerin analizinde bağımlı t-testi ve ANOVA kullanılırken nitel verilerin analizinde ise nitel analiz teknikleri kullanılmıştır. Tasarlanan çevre eğitimi modüler öğretim programı çevre eğitimi ile ilgili kavramlarda kavramsal anlamayı artırırken, öğrencilerin akademik başarılarındaki artış istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<.05). Aynı zamanda, çevre eğitimi modüler öğretim programının öğrencilerin çevreye yönelik tutumlarını olumlu yönde değiştirmiştir. Çevre eğitimine yönelik geliştirilen etkinliklerin amaca ve 5E öğretim modeline uygun olduğu, aynı zamanda öğrencilerin çevre sorunlarına karşı problem çözme becerilerinin gelişimine katkı sağladığı belirlenmiştir. Ayrıca, tasarlanan programın ülkemiz şartlarına göre uygulanabilir bir öğretim programı yapısına sahip olduğu sonucuna da varılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara bağlı olarak araştırmacılara ve eğitimcilere tasarlanan çevre eğitimi modüler öğretim programının esnek bir şekilde çevre eğitimi konularını öğretirken uygulamaları önerisinde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Modüler Öğretim Programı, Çevre Eğitimi, Çevre, 7. Sınıf Öğrenciler
dc.description.abstractThe aim of the study is to investigate effectiveness of environmental education modular instruction curriculum designed for grade 7th students. Within case study research design. The sample consisted of 23 (12 male - 11 female) grade 7th students (aged 12 to 14) at a lower secondary school in Gumushane. The data were gathered via achievement test (AT), environmental education attitude scale (EEAS), environmental education activities assessment questionnaire (EEAAQ), scenarios towards problem solving skills (PSS), environmental education self-assessment form (EESF), researcher?s diary notes (RDN) and constructivist learning environment survey (CLES). Further, semi-structured interviews were conducted with six students and one teacher. In analyzing quantitative data paired-samples t-test and ANOVA were used while employing qualitative techniques for qualitative data. The designed environmental education modular instruction curriculum was not only successful in enhancing student conceptual understanding about environmental education concepts but also caused to statistically significant differences in their academic achievement levels (p<.05). Also, this modular instruction curriculum changed their attitudes more positive towards environment. It was determined that environmental education activities were not only appropriate for the purpose and 5E teaching model but also contributed to develop their problem-solving skills concerning environmental problems. It can also concluded that the designed environmental education modular instruction curriculum is applicable and feasible in regard to Turkish context. Based on the results, it is recommended that researchers and educators flexibility implemet the designed environmental education modular instruction curriculum while teaching environmental education topics.Keywords: Modular Instruction Curriculum, Environmental Education, Environment, Grade 7th Studentsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYedinci sınıf öğrencilerinin çevre eğitimine yönelik tasarlanan modüler öğretim programının etkililiğinin araştırılması
dc.title.alternativeInvestigating effectiveness of environmental education modular instruction curriculum designed for grade 7th students
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmModular istruction
dc.subject.ytmModular programs
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmScience education
dc.identifier.yokid10006260
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344498
dc.description.pages393
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess