Tarih öğretmenlerinin tarih haritalarının kullanımına yönelik bilgi ve tutumlarının değerlendirilmesi: Adana örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tarih geçmiş hakkında bilgi, gelecek hakkında fikir verir. Harita ise, insanların üzerinde yaşadığı coğrafyayı tanıma merakı ile meydana gelmiştir. Tarih haritaları ise tarih derslerinin vazgeçilmez materyallerinden biridir. Bu çalışma, tarih öğretmenlerinin tarih haritalarının kullanımına yönelik bilgi ve tutumlarını ölçmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma nitel bir anlayışla yürütülmüştür. Araştırma ile ilgili veriler 2016-2017 eğitim öğretim yılında Adana ili Seyhan ilçesindeki tarih öğretmenleriyle yapılan anket ve mülakat formlarıyla elde edilmiştir. Anket formu 93 tarih öğretmenine uygulanırken, mülakat formu 17 tarih öğretmenine uygulanmıştır. Araştırma sonucunda tarih öğretmenlerinin, tarih haritalarının kullanımıyla ilgili bilgi düzeylerinin yeterli olmadığı, tarih haritalarının kullanımıyla ilgili beceriler hakkında yeterince bilgi sahibi olmadıkları, tarih haritalarının kullanımıyla ilgili tutumlarının olumlu yönde olduğu ve tarih haritalarını kullanma düzeylerinin yeterli olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Anahtar sözcükler: Tarih Eğitimi, Tarih Öğretmeni, Tarih Dersi, Tarih Haritaları History gives information about past, gives idea about future. The map, on the other hand, is consisted with the curiosity of recognizing the geograph that people live on. History maps are one of the indispensable materials of history lessons. This study aims to measure knowledge and attitudes of history teachers for using historical maps. This study was carried out with a qualitative understanding. The data about the study were obtained form the questionnaire and interview forms done with history teachers from Seyhan district in Adana at the academic year of 2016-2017. While the questionnaire form was applied to 93 history teachers, the interview form was applied to 17 history teachers. At the result of research, it is concluded that the history teachers have not enough knowledge level about using of history maps, have not enough knowledge about skills of using history maps, have positive attitudes about using of history maps and have good level about using of history maps. Keywords: History Teaching, History Teacher, History Lesson, History Maps
Collections