Show simple item record

dc.contributor.advisorDemircioğlu, İsmail Hakkı
dc.contributor.authorBakkaloğlu, Miraç
dc.date.accessioned2021-05-08T08:35:22Z
dc.date.available2021-05-08T08:35:22Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-01-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653823
dc.description.abstractTarih geçmiş hakkında bilgi, gelecek hakkında fikir verir. Harita ise, insanların üzerinde yaşadığı coğrafyayı tanıma merakı ile meydana gelmiştir. Tarih haritaları ise tarih derslerinin vazgeçilmez materyallerinden biridir. Bu çalışma, tarih öğretmenlerinin tarih haritalarının kullanımına yönelik bilgi ve tutumlarını ölçmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma nitel bir anlayışla yürütülmüştür. Araştırma ile ilgili veriler 2016-2017 eğitim öğretim yılında Adana ili Seyhan ilçesindeki tarih öğretmenleriyle yapılan anket ve mülakat formlarıyla elde edilmiştir. Anket formu 93 tarih öğretmenine uygulanırken, mülakat formu 17 tarih öğretmenine uygulanmıştır. Araştırma sonucunda tarih öğretmenlerinin, tarih haritalarının kullanımıyla ilgili bilgi düzeylerinin yeterli olmadığı, tarih haritalarının kullanımıyla ilgili beceriler hakkında yeterince bilgi sahibi olmadıkları, tarih haritalarının kullanımıyla ilgili tutumlarının olumlu yönde olduğu ve tarih haritalarını kullanma düzeylerinin yeterli olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Anahtar sözcükler: Tarih Eğitimi, Tarih Öğretmeni, Tarih Dersi, Tarih Haritaları
dc.description.abstractHistory gives information about past, gives idea about future. The map, on the other hand, is consisted with the curiosity of recognizing the geograph that people live on. History maps are one of the indispensable materials of history lessons. This study aims to measure knowledge and attitudes of history teachers for using historical maps. This study was carried out with a qualitative understanding. The data about the study were obtained form the questionnaire and interview forms done with history teachers from Seyhan district in Adana at the academic year of 2016-2017. While the questionnaire form was applied to 93 history teachers, the interview form was applied to 17 history teachers. At the result of research, it is concluded that the history teachers have not enough knowledge level about using of history maps, have not enough knowledge about skills of using history maps, have positive attitudes about using of history maps and have good level about using of history maps. Keywords: History Teaching, History Teacher, History Lesson, History Mapsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTarih öğretmenlerinin tarih haritalarının kullanımına yönelik bilgi ve tutumlarının değerlendirilmesi: Adana örneği
dc.title.alternativeEvaluation of knowledge and attitudes of history teachers about using historical maps: Example of Adana
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-16
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHistory education
dc.subject.ytmHistory lesson
dc.subject.ytmMaps
dc.subject.ytmMap literacy
dc.subject.ytmHistory
dc.subject.ytmEducational tools
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmAdana
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10177986
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid494308
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineTarih Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess