Show simple item record

dc.contributor.advisorMirasyedioğlu, Şeref
dc.contributor.advisorBüyüköztürk, Şener
dc.contributor.authorKalin, Gülşah
dc.date.accessioned2020-12-04T08:01:13Z
dc.date.available2020-12-04T08:01:13Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63946
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı ilköğretim öğrencilerinin matematik başarısı, matematiğe karşı tutumları, matematiğe ilişkin öz yeterlik inançları ve matematik kaygıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu temel amaca ek olarak bu değişkenlerin çocuğun cinsiyeti, sınıfı ve ailenin eğitim durumuna göre farklılık olup olmadığını anlamaktır. Veriler bir dershaneye devam eden 7. ve 8. sınıflara Matematiğe Karşı Tutum Ölçeği, Öğrencilerin Matematiğe ilişkin Öz-yeterlik İnançları Ölçeği, Matematik Kaygısı Ölçekleri uygulanarak toplanmıştır.Toplanan veriler SPSS paket programı kullanılarak Pearson Koralasyon, bağımsız t-testi ve tek yönlü varyans analizi teknikleriyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin öz yeterlik inançları azaldığında matematik kaygılarının arttığı görülmüştür. Buna ek olarak, öğrencilerin akademik başarıları arttığında, onların matematiğe karşı tutumları artıyor ve matematiğe karşı kaygıları azalıyor. Öğrencilerin matematik başarıları, tutumları, kaygıları ve özyeterlikleri arasında cinsiyet ve anne-baba eğitim durumuna göre anlamlı fark bulunmamıştır.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to examine the relations among elementary students math achievement, attitude towards math, self- efficacy and math anxiety. In addition, it was also aimed to compare the groups in terms of gender, parental education level and grade of the students. Data collected through different scales which are ?attitude towards math sacle?, ?Self-efficacy about math scale?, and ?Anxiety scale about math? . Those scale applied to a hundred students from 7th and 8th grade students who are attending to a private course center.Collected data were analyzed by using Pearson correlation coefficient, independent t-test and one-way analysis of variance on SPSS programme.Based on the findings it can be concluded that while students? self efficacy is decreased students? math anxiety is increases. In addition, when students academic achievement is increased their attitude towards math is increases and anxiety is decreases. It was found that there is no significant difference in terms of gender and parental education level among students' math attitude, math anxiety, and self- efficacy.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinin matematik tutumları, özyeterlikleri, kaygıları ve dersteki başarılarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe examination of elementary studets? mathematics attitudes, self efficiancy, anxiety and achievement master thesis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid383500
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370427
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineİlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess