Show simple item record

dc.contributor.advisorArıkan, Arda
dc.contributor.authorArslan Göçmen, Nurdan
dc.date.accessioned2020-12-04T08:01:01Z
dc.date.available2020-12-04T08:01:01Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63937
dc.description.abstractBu araştırmada Targeting Communicative Performance in National English Education Program Milli Eğitim İngilizce Programına İletişim Becerilerini ArtırmayıHedefleyen Etkinler konusu incelenecektir. Araştırmanın literatür kısmı, dört dilbecerisini geliştirmeyi hedefleyen etkinliklerin İngilizce öğretiminde nasıl ele alındığını,derste nasıl ve hangi etkinlik türlerinin kullanılacağını, İngilizce dil sınıfındakullanılabilir ders materyallerinin türlerini ortaya çıkartmakta, tez aşaması iseuygulanacak etkinliklerin incelenmesine ve bir kitapçık haline dönüştürülmesineyöneliktir. Kullanılacak etkinlikler Avrupa Dil Referanslarına göre A-2 ve B-1seviyesinde olup Lise 9. ve 10. sınıf yaş grubu öğrencilerine hitap etmektedir.Bu çalışmanın amacı, İngilizce dil öğretiminde dünyaca benimsenen Eylem odaklı İletişimsel Yaklaşım ve Bütüncül Dil Yaklaşımı ve dört beceriye dayalı öğretimtekniklerini temel alarak bir kontrol listesi hazırlamak, söz konusu bu listeye göre MilliEğitim tarafından ücretsiz olarak devlet liselerine dağıtılan Brezee 9 ve 10 kitaplarınıinceleyerek, sonrasında uzmanlar tarafından incelenmesini sağlamak ve bulgularışığında bu kitaplara ek olarak bir aktivite kitabı önersi sunmaktır.Araştırmanın sonunda konuyla ilgili olarak tez yazım aşamasında ve daha önce İngilizceDil Sınıflarında uygulanmış, öğrenme motivasyonunu artıran etkileri olduğu düşünülensomut dil etkinlik örnekleri sunulacaktır. Ayrıca etkinlikler hazırlanırken, Milli EğitimBakanlığına bağlı devlet liselerindeki İngilizce derslerinde kullanılan Breeze adlıders kitabındaki konular temel alınacağı için bu yönüyle bu çalışmanın hem öğretmenehem de öğrenciye yol gösterici olacağına inanıyoruz.
dc.description.abstractThis thesis investigates the targeting of Communicative Performance in the NationalEnglish Education Program and presents a supplementary textbook for 9th and 10thgraders. The purpose of this study is to understand the extent to which developing thespeaking, listening, reading, and writing skills of students through prepared activitiesmotivates the teacher and students in English language teaching; to explore the kinds ofmaterials to be used in a communicative language class; to prepare a checklist based on?Task-based and Communicative Language Teaching, as well as Whole LanguageInstruction and four skills-based teaching methods adopted world-wide. Theapplications are for Public School 9th and 10th graders, which correspond to the A1 andB2 levels prescribed by the European Language Portfolio.The checklist will be analyzed by experts, and later on, a suggested activity bookletwhich has been prepared for use in public schools of the National Education will bepresented; and thanks to the checklist, the relevant National Education books shall beevaluated, and an activity book to accompany the National Education coursebook shallbe prepared in accordance with this information and needs.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTargeting communicative performance in national English education program- a supplementary book for the 9th and 10th graders
dc.title.alternativeMilli eğitim İngilizce eğitim öğretim programlarında iletişim becerisini artırmayı hedefleyen 9. ve 10. sınıflarda kullanılmak üzere etkinlik kitabı önerisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching aids
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmTextbooks
dc.identifier.yokid443264
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344971
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess