Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Ahmet
dc.contributor.authorBozoğlu, Fethiye
dc.date.accessioned2020-12-04T08:00:47Z
dc.date.available2020-12-04T08:00:47Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63927
dc.description.abstractBu çalışmada, ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki kurmaca metinler karakter çizimi (karakterizasyon) açısından incelenirken Türkçe dersi çalışma kitapları da etkinliklerde ve sorularda karakter çizimine verilen yer açısından değerlendirilmektedir. Metni betimleme, çözümleme ve yorumlama odaklı etkinlikler ve sorular için karakter çiziminin önemi ortaya konulmaktadır. Çalışmanın amacı; ortaokul Türkçe ders kitaplarındaki kurmaca metinlerde karakter çizimine verilen yeri incelemek, karakter çiziminin önemini vurgulamak, etkinlik ve sorular üzerinden karakter çizimiyle ilgili çalışmaları değerlendirmektir. Bu kapsamda, karakter çizimiyle ilgili olan ortaokul Türkçe dersi programındaki kazanımlar, kazanımlar ile metinlerin, metinlere yönelik etkinlik ve soruların paralelliği, karakter çiziminin yeri, karakterlerin sunuluşu, karakter çizimi ile olay örgüsü, mekân, tema gibi ögelerin ilişkisi incelenmektedir. Araştırma, 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders ve çalışma kitaplarının karakter çizimi açısından incelenmesiyle sınırlıdır. Çalışmada nitel araştırma türlerinden içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Bu bağlamda, metinlerin yapısal ve anlamsal bütünlüğünü oluşturan karakter öğesinin metni hem yaratma hem de anlamlandırma açısından önemli rol oynadığı ders kitaplarından seçilen metinler üzerinden gösterilmiştir.
dc.description.abstractInthisstudy, secondary 5, 6, 7 and 8 classes in Turkish course books fictionscharacter drawing (characterization) in terms of examining the Turkish course workbooksactivity and question the character drawing a given location is evaluated in terms. Textdescription, analys is and inter pretation of eventsand questions focused on the importance of drawing the character is revealed. Study; secondary characters in fictional texts in Turkish textbooks drawing to examinet heplace, to emphasize the importance of drawing the characters, events, and questions about the study is to evaluate drawing the character sout. In this context, the character drawing on the secondary Turkish courses in the program achievements, achievementsand text, the text foreffectivenessand questions parallelism, character drawing, place, characters, presentation, drawing , space, theme elements, such as the relationship is examined. Research, 5, 6, 7 and 8th grade Turkish course books and workbooks examined in terms of the characters is limited to sketching. Qualitative research methods we reapplied to the analysis of thetypes of content. In this context, the text elements of the structural and semantic integrity of the character sand creating the text plays an important role both in terms of signification that are shown on selected texts from textbooks.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul Türkçe ders kitaplarında karakter çiziminin yeri
dc.title.alternativeThe place of characterisation in course books and workbooks of secondary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish texts
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmWorkbooks
dc.subject.ytmCharacter
dc.subject.ytmCharacterization
dc.subject.ytmNarrative text
dc.identifier.yokid10050985
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370432
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess