Show simple item record

dc.contributor.advisorKuzu, Tülay
dc.contributor.authorİnalöz, Ahmet Buğra
dc.date.accessioned2020-12-04T08:00:12Z
dc.date.available2020-12-04T08:00:12Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63901
dc.description.abstractBu çalışmada, Ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin sosyal medyada yaptıkları dil yanlışları ile ders ortamında yaptıkları dil yanlışlarını karşılaştırmak amaçlanmıştır. Araştırma, 2014-2015 öğretim yılının ikinci yarıyılında Ankara ili Sincan ilçesindeki Semiha İsen Ortaokulu, 100. Yıl Ortaokulu ve Sühendam Kürklü Ortaokulu 8.sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Öğrencilerin yazdıkları kompozisyonlar, Facebook grubundaki paylaşımları ve öğrencilere uygulanan demografik özellikli anket sonuçları; ilişkili örneklem t-testi, ilişkisiz örneklem t-testi ve tek faktörlü ANOVA ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin Facebook kullanımında yazım kuralları, noktalama işaretleri ve anlatım bozukluğu konularında, ders ortamında kullandıkları Türkçeye göre daha çok hata yaptıkları gözlenmiştir. Öğrencilerin sosyal medyada paylaşım yaparken dil kurallarına dikkat etmedikleri ve bunun farkında oldukları gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: sosyal medya, Türkçe eğitimi, facebook, yazım kuralları
dc.description.abstractIn the study, the main goal is to compare the grammatical errors onsocial media platform and the linguistic mistakes done during lessonsby primary school students. The observation was done in 2014-2015academic year second term, where was achieved in Ankara Semiha İsenOrtaokulu, 100. Yıl Ortaokulu and Sühendam Kürklü Ortaokulu.Relational screening model was used at this study. The compositonswritten, the shares uploaded in Facebook and demographic based surveyresults which was all answered by primary school 8th grade studentswas analyzed by the tools respectively; t-test, unrelated t-testsample and mono-factored ANOVA. In the study there was observed that,mostly in Facebook usage, students had mistakes on writing rules,punctuality and cohesiveness. In additon there was also a resultobtained that students were mostly aware of their linguistic mistakeson social media platform, although they are known about their mistakesthey were still do not take attention to their language.Key Words: social media, Turkish education, facebook, writing rulesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleOrtaokul 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde kullandıkları dil ile sosyal medya ortamında kullandıkları dilin karşılaştırılması: Facebook örneği
dc.title.alternativeThe comparison of 8th grade primary school students language usage in Turkish courses and on social media platform (e. g Facebook paltform)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmLanguage usage
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmFacebook
dc.subject.ytmWriting rules
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.identifier.yokid10101403
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid414628
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess