Now showing items 161-180 of 333

    • Determining saliency levels of emotional facial expressionsby using instructed lying paradigm 

      Aydinlik, Ayşegül (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-11)
      Bu çalışmada farklı duygulara ait yüz ifadelerinin, görsel belirginlik düzeylerinin bir fonksiyonu olarak yalan söyleme eyleminin getirdiği bilişsel yüke dayanıklılıkları temelinde ayrışmaları incelenmiştir. Farklı duygulara ...
    • The importance of the service industry on economic growth: The case of Switzerland 

      Ronay, Barlas Sedat (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada, Hizmet sektörünün gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki artan önemimi inceleniyor. Çalışmada ampirik olarak İsviçre'nin hizmet sektörünün ekonomik büyüme ve makroekonomik değerlere olan etkisini ...
    • Glocalization of consumer culture through global brand advertisements 

      Yapicioğlu, Yeliz (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tez global marka reklamlarının küreyelleşmeyi strateji olarak nasıl kullandıklarını ve Türk kültürü içerisinde tüketim modellerini nasıl etkilediğini analiz etmektedir. Ana tema olan küreyereselleşmeye odaklanarak, 3 ...
    • An analysis of the Turkish Prime Minister as an authoritarian figure in the light of Gezi Events 

      Civan, Ayşegül Duru (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada Türk Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın Türkiye'deki Gezi Parkı olayları çerçevesinde sergilediği otoriter duruş eleştirel söylem analizi pratiğinde ve Fransız filozof Louis Althusser'in ideoloji ...
    • Creating visual brand identity in automotive design: A case study on VW models 

      Dalçam, Tuna (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-01-07)
      Otomotiv endüstrisinde, tarih boyunca, ürünlerin fiziksel özellikleri, markanın kişiliğini hem dolaylı hem de direk olarak tanımlayagelmiştir. Son yıllarda gelişen, marka ve tasarım konseptlerinin bir bütün olarak ele ...
    • Fit and design improvement for plus-size clothing: Overview in Turkey 

      Süller, Başak (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Obezite özellikle Amerika başta olmak üzere dünyanın gündemindeki önemli konulardan biridir. Türkiye'de de obez ya da fazla kilolu insanların sayısı gün geçtikçe artmaktadır. Bu konu başta sağlık olmak üzere kişiyi ...
    • From State Administration of Airline management to Turkish Airlines: The representation of national identity in Turkish Airlines advertisements 

      Durmaz Taşci, Ayça (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Türk Hava Yolları geçtiğimiz iki yıl içerisinde Avrupa'nın en iyi havayolu şirketiseçilerek milli bir başarıya imza atmıştır. Son dönem yürüttüğü çok sayıdauluslararası kampanya ve yaptığı sponsorluk anlaşmalarıyla ...
    • An analytical perspective on the European Union`s oil supply security in the aftermath of the Iranian nuclear crisis: Modeling the future 

      Şenyüz, Özge (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-17)
      Bu çalışma, 2012 yılında İran'a uygulanan ambargonun etkisiyle değişen Avrupa Birliği (AB) petrol arz planını incelemektedir. Globalleşen dünyada, artan enerji talebi ile birlikte tüketilen enerji miktarı da günden ...
    • Resistance on the walls: A content analysis of graffiti in Turkey 

      Şengül, Cemre Güneş (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışma, stratejik direniş araçları olarak sanat ve mizaha dair bilgi üretmeyi amaçlamaktadır. Foucaultcu iktidar ve direniş kavramları rehberliğinde Türkiye'deki grafitilerin analizi araştırmanın temel odak noktasını ...
    • United States and Russia in the Arctic energy future: Rivalry or harmony? 

      Toker, Seray (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-16)
      Arktik Bölgesi daha önce keşfedilmemiş bir alan olmasa da, özellikle 2000'li yılların başından itibaren bir dizi olaylar zinciri Bölge'deki enerji kaynaklarının önem kazanmasını sağlamıştır. Amerika'nın 2008 ...
    • Materiality and design: Video game as the key to the new culture 

      Kirtunç, Emre (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-21)
      Bu çalışma, kültürel bir ürün olarak bilgisayar oyunlarını, onların ard alanı olan felsefi ve teknik konuları tartışmayı hedeflemektedir. Bu amaçla kültür eleştirisi alanından dört önemli eleştirmeni özellikle maddesellik ...
    • Ethical approaches used by the managers during the judgment of ethical issues: An empirical study 

      Penbek, Şebnem (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Çalışma, yöneticilerin etik ikilemler ile karşılaştıklarında başvurdukları etik karar verme kriterlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın temel argümanına göre, etik öğeler içeren karar verme sürecinde yöneticiler, ...
    • Comparison of financial distress models across emerging markets 

      Öz, İbrahim Onur (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-16)
      Bu çalışma muhasebe temelli beş finansal batma riski modelinin MSCI (Morgan Stanley Gelişmekte Olan Piyasalar Endeski) endeksinde yer alan ülkelerin endüstriyel firmaları göz önünde bulundurularak 2000-2012 yılları için ...
    • Gender representation in the League of Legends 

      İşbilen, Damla (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-21)
      Video oyunları, 1990'lardan sonra gençler arasında popüler hale geldi. 2000'lerin başlarında çevrimiçi (online) video oyunları, oyuncuların birbirleriyle etkileşim içerisinde olmasına olanak sağlaması nedeniyle, ...
    • An interactive approach for multicriteria decision making; A logistics application 

      Kaya, Anil (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-17)
      Bu çalışmada çok amaçlı tedarikçi seçim problemi üstünde çalışmaktayız. Karar vericinin tercihlerini temsil eden bir içbükeyimsi fayda fonksiyonu olduğunu kabul etmekteyiz. Karar vericinin ikili karşılarştırmalarına dayanarak ...
    • FMCG supply chain network design under uncertainty 

      Aksu, Ahmet (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-16)
      Günümüz Pazar dinamikleri şirketleri sürekli büyüme ve pazarda geniş alanlara yayılmaya zorlamaktadır. Global pazarın da yönlendirmesi ile şirketler yeni pazarlar keşfetme ve yeni müşteriler kazanma yolu ile daha çok ...
    • An empirical analysis on non-linear impacts of income on crime:An ARDL application 

      Özkan, Ezgi (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-11)
      Bu tez, gelirin suç üzerindeki doğrusal olmayan etkilerini incelemektedir. Ekonometri analizi uygulanarak, 1965-2010 zaman aralığında gelirin G7 ülkelerindeki etkisi tahmin edilmiştir. Gelirin ve işsizliğin suç üzerindeki ...
    • The long-lasting effects of extinction during the reconsolidation process of fear memory 

      Gür, Ezgi (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tezde, korku belleğinin yeniden-bütünleştirme sürecine uygulanan sönme işleminin zamana bağlı ve uzun süreli etkileri incelenmiştir. Schiller ve arkadaşları (2010) tarafından geliştirilen ve üç aşamadan oluşan (edinim, ...
    • Risk aversion in creative individuals 

      Yaldiz, Nur (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-17)
      Riskli bağlamda karar verme temellerini Daniel Bernoulli tarafından geliştirilen Beklenen Fayda Kuramından almaktadır. Kuramda yer alan kusurlar Daniel Kahneman ve Amos Tversky tarafından saptanmıştır. Karar kuramı temellerini ...
    • Ranking alternatives using data envelopment analysis: A dual approach 

      Yilmaz, Onur Can (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-11)
      Bu tez çalışması, çok kriterli alternatiflerin sıralanması üzerinedir. Köksalan ve Tuncer (2009) tarafından veri zarflama analizi tabanlı bir matematiksel programlama modeli önerilmiştir. Önerilen model ikili ve sürekli ...