Creating visual brand identity in automotive design: A case study on VW models
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Otomotiv endüstrisinde, tarih boyunca, ürünlerin fiziksel özellikleri, markanın kişiliğini hem dolaylı hem de direk olarak tanımlayagelmiştir. Son yıllarda gelişen, marka ve tasarım konseptlerinin bir bütün olarak ele alınması ile, bazı markalar diğerlerine göre daha başarılı olmuşlardır. Bununla birlikte, otomobil tasarımı, marka kimliğinin ürünün fiziksel öğeleriyle yansıtılması açısından, tasarım dünyasında güçlü bir konuma sahiptir. Bu koşullar göz önüne alınarak, çalışma, otomobil tasarımında görsel kimlik ve tasarım dili arasındaki ilişkiye odaklanmaktadır. Çalışmaya destek olması açısından üreticilerin, hem birbirinden farklı, aynı zamanda da birbirine benzeyen, tasarım yaklaşımları incelenmiştir. İncelemeyi takiben, Volkswagen Markası'nın Görsel Marka Kimliği'ne olan yaklaşımı, güncel ürün gamının tasarım dili ve bunun VW grubundaki diğer markalar ile olan ilişkisi incelenmiştir. Throughout the history of the automobile industry, physical characteristics of the very products have signified brand identity, both explicitly and implicitly. With even more comprehension of brand and design as a whole in recent decades, some brands have been inclined to success than the others. In addition, automotive design is one of the strongest fields in design that the reflection of a brand relies on physical attributes of a product. Given the circumstances, this study mainly focuses on the brand identity in the automotive industry and its correlation with design characteristics. Distinctive, yet similar design approaches of the manufacturers have been analysed to support the executed research. Finally, Volkswagen Brand is discussed in further detail in terms of Visual Brand Identity creation; including the current product portfolio's design language, and also its correlation with other Volkswagen Auto Group brands.
Collections