Materiality and design: Video game as the key to the new culture
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, kültürel bir ürün olarak bilgisayar oyunlarını, onların ard alanı olan felsefi ve teknik konuları tartışmayı hedeflemektedir. Bu amaçla kültür eleştirisi alanından dört önemli eleştirmeni özellikle maddesellik bağlamında tartışmakta ve bu tartışmayı teknik, tasarım ve felsefi olarak bilgisayar oyunlarını örnekleyerek bağlamaktadır. Karşılıklı etkileşim, karşılıklı bağlılık ve gömülüm gibi kavramlar bilgisayar oyunlarının önemli özellikleri olarak tartışılmakta ve özellikle de kültürel bağlamlar açısından örneklenmektedir. This thesis analyzes the concept of materiality with respect to four contemporary philosophers, with particular reference to computer mediated communication and video games. Video game objects are discussed as they relate to abstraction and representation. Such issues as interactivity, interconnectivity and immersion are studied as significant aspects of video game materiality and how it overlaps with cultural phenomena. Latest technology pertaining to design are also studied, particularly their relation to our daily lives and cultural practices. Examples from films, novels, video games, posters are provided to clarify the different aspects of the thesis.
Collections