Browsing TEZLER by Title
Now showing items 893-912 of 1658
-
Nationalism in the Balkans: Greater Albania and the Kosovan-Serbian conflict
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-02-27)Balkanları kaleme almak, yalnızca Balkan ülkelerinin siyasi yolculuğuyla kalmayıp kendine has göz alıcılığı ile bu devletlerin birinden diğerine farklılıklar gösteren tarihlerini de içine alan oldukça kapsamlı bir çalışma ... -
NATO`s mission in Afghanistan and its impacts
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-18)11 Eylül 2001'deki Dünya Ticaret Merkezi'ne yapılan terörist saldırıların ardından, Başkan Bush, El Kaide'yi ve uluslararası güvenliği tehdit eden diğer bağlantılı terör örgütlerini imha etmeyi amaçlayan ... -
Nazlı Eray`ın hikâye ve romanlarında mekânlar
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-09)1960'lı yıllardan itibaren çok üretken bir şekilde roman ve hikâye türünde eserler veren Nazlı Eray, ülkemizde fantastik edebiyatın en bilinen temsilcilerinden birisidir. O eserlerinde genellikle gidip gördüğü, yaşamının ... -
Neoliberal kentleşmenin bir mahallesi: Mahmutbey köyü
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-03-31)Bu çalışmada neoliberal kentleşme ve küreselleşme kavramlarına göç olgusu ve göçmen penceresinden bakılmıştır. Balkan göçmenlerinin yaşadıkları mahallede yaşanan hızlı mekânsal değişim ve dönüşümlere olan bakışları ve ... -
New culturalism and a critical analysis on post-colonial identity
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma öncelikle post sömürgeciliğin görünürde zıt kutupları olan ezenezilenini yakın perspektiften değerlendirmeyi amaçlamış, iç içe geçmiş kavramları kendi çelişkili kavramsallaştırmalarıyla birlikte ele almıştır. ... -
Nomofobi ile aleksitimi arasındaki ilişkide bilinçli farkındalık ve üst bilişin aracı rolünün incelenmesi
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-07)Bu araştırmanın amacı 15-18 yaş arasındaki öğrencilerin nomofobik özelliklere sahip olma durumları ile aleksitimi, bilinçli farkındalık ve üst biliş arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini Samsun ... -
Non-productivity in the public sector of Pakistan
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Tüm dünyada soyut Hükümetler kendi maksimum kamu yararı amacıyla en verimli ve etkin şekilde kamu kaynaklarını yönetmek için sorumludur.Kamu Sektörünün rolü dolayısıyla hükümetin düzgün çalıştırmak için değil, aynı zamanda ... -
OECD ülkelerinin ekonomik özgürlük göstergelerinink-ortalamalar kümeleme yöntemi ve gri ilişkisel yöntem ile analizi
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-05-04)Bireyler günlük yaşamlarının çoğu aşamasında karar verme ile karşı karşıya kalmaktadırlar. Bu aşamada karar verecek olan birey, var olan tercihler arasından herhangi birini seçme, sınıflandırma ya da sıralama yaparak sorunu ... -
Okul dönüşümünün öğretmenlerin iş doyumu ile ilişkisi
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)30.03.2012 Tarihinde yapılan yasal düzenlemelerle zorunlu eğitim 8 yıldan 12 yıla çıkarılmış ve ilköğretim okulları ilkokul ve ortaokul olarak ikiye ayrılmıştır. Öğretmenlerin iş doyum düzeylerinin okul dönüşüm programı ... -
Okul müdürlerinin eğitimsel liderlik standartlarını karşılama düzeyleri ile öğretmenlerin okul iklimi algıları ve motivasyonları arasındaki ilişki: Sultanbeyli ilçesi örneği
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-03-05)Bu araştırmanın temel amacı okul müdürlerinin eğitimsel liderlik standartlarını karşılama düzeyi ile öğretmenlerin okul iklimi algıları ile motivasyonları arasındaki ilişkiyi belirlemektedir. 2018-2019 eğitim öğretim yılında ... -
Okul müdürlerinin kullandığı güdüleme yöntemleri: Ortaokul öğretmenlerinin değerlendirmeleri
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ülkelerin en önemli yatırımı kaliteli insan gücüdür ve genç nesiller eğitim kurumlarının etkisiyle ülke için güce dönüşmektedir. Çocukların ve gençlerin iyi yetişmesinde okul önemli bir faktördür. Öğretmenler ve yöneticiler ... -
Okul müdürlerinin mentorluk fonksiyonlarının okul müdür yardımcılarının iş doyumuna etkisi
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, okul müdürlerinin sergilediği mentorluk fonksiyonlarının müdür yardımcılarının iş doyumunu yordama düzeyini incelemektir. Bunun yanında, müdür yardımcılarının ulaştıkları iş doyumu düzeyi ve okul ... -
Okul müdürlerinin muhakkiklik görevine ilişkin görüşleri (Bağcılar, Bakırköy, Başakşehir, Esenler ve Zeytinburnu örneği
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-04)Bu araştırma muhakkiklik görevi verilen okul müdürlerinin konuya ilişkin görüşlerini değerlendirmeyi hedefleyen ve içerik analizi yönteminin benimsendiği nitel bir çalışmadır. Araştırmanın kapsamını 2018-2019 Eğitim Öğretim ... -
Okul müdürlerinin müzik dersi uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik öğretimsel liderlik tutumlarının incelenmesi: İstanbul - Bağcılar örneği
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi okullarda gerçekleştirilmekte olan müzik dersi uygulamalarında çeşitli sorun ve zorluklarla karşılaşıldığı bilinmektedir. Müzik öğretmenlerinin, programın amacına ulaşmadığını işaret ... -
Okul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışları ile iş tatmini özelliklerine ilişkin öğretmen görüşleri İstanbul ili Bayrampaşa ilçesi örneği
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-08-04)Bu araştırmanın amacı İstanbul ili Bayrampaşa ilçesindeki ortaokullarda yöneticilik yapan Okul Müdürlerinin Öğretimsel Liderlik Davranışları ile İş Tatmini Özelliklerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin incelenmesidir. Bu ... -
Okul öncesi 4-6 yaş grubu çocukların bağlanma stilleri ile sosyal beceri düzeyi ve oyun davranışı arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-12)Bu çalışmanın amacı okul öncesi 4-6 yaş grubu çocukların bağlanma stilleri ile sosyal beceri düzeyi ve oyun davranışı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu bağlamda Manisa ilindeki okul öncesi eğitim kurumunun 2018-2019 ... -
Okul öncesi dönemde agresyonun çocuk resimlerine yansıması
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-07-12)Resim birçok uzman tarafından çocuğun kişiliğini değerlendirmede kullanılan araçlardan biri olarak nitelendirilmektedir. Çocuklar resim aracılığı ile duygu ve düşüncelerini dışa yansıtabilmektedir. Bu düşünceden hareketle ... -
Okul öncesi dönemde olan çocukların ahlaki gelişimlerinin resim analizi ile incelenmesi
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-06)Bu çalışma okul öncesi dönemde olan çocukların ahlaki yargı düzeylerinin resim analizi ile arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. İlişkisel tarama modelinden yararlanılarak yapılan bu çalışmanın gurubu 2019 ... -
Okul öncesi dönemdeki çocukların annelerinin tuvalet eğitimi farkındalıklarının incelenmesi: Bir durum çalışması
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-06)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönemde çocuğu olan annelerin tuvalet eğitimi farkındalıklarının incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubu, 2018-2019 eğitim öğretim yılında, İstanbul ili, Küçükçekmece ilçesi, Yenimahalle ... -
Okul öncesi dönemdeki fen etkinlikleri uygulamalarının çocuk resimleri ile incelenmesi
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-03)Okul öncesi eğitim kurumlarında çocukların fen doğa keşiflerinin ilk olarak karşılaştığı yerdir. Bu dönemde çocuklar bilimden yararlanır araştırma eğilimindedirler soru sorarlar deneyim içinde olurlar. Okul öncesi merak ...