Okul öncesi 4-6 yaş grubu çocukların bağlanma stilleri ile sosyal beceri düzeyi ve oyun davranışı arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı okul öncesi 4-6 yaş grubu çocukların bağlanma stilleri ile sosyal beceri düzeyi ve oyun davranışı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu bağlamda Manisa ilindeki okul öncesi eğitim kurumunun 2018-2019 eğitim öğretim yılının ikinci dönemine devam eden 100 öğrenci ile ilişkisel araştırma yapılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda bağlanma stillerinin sosyal beceri düzeyi ve oyun davranışı üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisi olduğu görülmüştür. Sosyal beceri düzeyi ve oyun davranışı arasında da istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki tespit edilmiş olup, sosyal beceri düzeyleri gelişen çocuklarının oyun davranışlarının arttığı benzer şekilde oyun davranışı gelişen çocukların da sosyal beceri düzeylerinin arttığı söylenebilir. Ayrıca okul öncesi eğitim gören çocukların sosyal beceri düzeylerinin cinsiyetlerine, annelerinin mesleklerine ve bağlanma stillerine göre değiştiği; oyun davranışlarının ise çocukların bağlanma stillerine göre değiştiği görülmüştür. Bağlanma stillerinin ise çocukların annelerinin eğitim durumu annelerin mesleklerine göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Demografik değişkenler açısından baktığımızda; okul öncesinde eğitim gören erkek çocukların sosyal beceri düzeylerinin daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Annelerinin mesleklerine göre sosyal beceri düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Bu sonuca göre annesi işçi olarak çalışan çocukların sosyal beceri düzeyi ortalamaları anlamlı şekilde yüksek bulunmuştur. Son olarak sosyal becerilerin sadece bağlanma stilleri ile açıklanamayacağını aynı zamanda demografik değişkenlerin ve kültürel özelliklerin sosyal beceriye katkı sağladığını; okul öncesi eğitime katılımın ve eğitim alma süresinin artmasıyla sosyal beceri düzeyinin de arttığını söyleyebiliriz. Aim of this study is to investigate the linkage of attachment styles and social skill level and game behavior. In this context, a relational study with 100 students that were attending a pre-school educational establishment in Manisa province has been conducted. Results of the study has shown that attachment styles have a significant positive influence on social skill level and game behavior. A statistically significant relationship was found between social skill level and play behavior, and it can be said that social skill levels of children who developed social skill levels increased as well. Moreover, it has been found that social skill levels of pre-schoolers change by their genders, profession of their mothers and attachment styles, while game behavior changes by their attachment styles. It was found that attachment styles differed according to the education level of the mothers according to their occupations. When we look at demographic variables; It was concluded that the social skill levels of pre-school boys were higher. There was a statistically significant difference between the social skill levels of the mothers according to their occupations. According to this result, the average social skill level of children whose mothers work as workers was found to be significantly higher. Finally, social skills can not only be explained by attachment styles, but also demographic variables and cultural characteristics contribute to social skills; that the level of social skills has increased with the increase in participation and pre-school education; we can say that the child's experiences outside the family also affect his / her social development.
Collections