Okul müdürlerinin kullandığı güdüleme yöntemleri: Ortaokul öğretmenlerinin değerlendirmeleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkelerin en önemli yatırımı kaliteli insan gücüdür ve genç nesiller eğitim kurumlarının etkisiyle ülke için güce dönüşmektedir. Çocukların ve gençlerin iyi yetişmesinde okul önemli bir faktördür. Öğretmenler ve yöneticiler birlikte çalışarak okulun faaliyetlerini yürütmektedirler. Yöneticilerin davranışları, öğretmenlerin güdülenmesinde önemli bir etkiye sahiptir. Ortaokullar, eğitim sistemimizde liselere geçiş aşamasındaki kariyer basamağı olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada, ortaokul müdürlerinin kullandıkları güdüleme yöntemlerine yönelik olarak öğretmenlerin değerlendirmeleri araştırılmıştır. Araştırma 2013- 2014 Eğitim- Öğretim yılında İstanbul ili Bakırköy ilçesindeki özel ortaokullar ile devlet ortaokullarında görev yapan öğretmenler üzerinde yürütülmüştür. Bu çalışma kapsamında, Bakırköy ilçesindeki 14 devlet ortaokulunda görev yapan 299 ve 15 özel ortaokulda görev yapan 99 toplamda ise 315 öğretmene ulaşılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Okul Müdürlerinin Öğretmenleri Motive Etme Yaklaşımlarını Belirleme Ölçeği (ÖMEY) (Başın, 2012) ve araştırmacı tarafından oluşturulan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde t- Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Analizler, SPSS 21.0 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Tüm analizlerde hata olasılığı en az p < .05 olarak alınmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin algılarına göre ortaokul müdürlerinin güdüleme yaklaşımları düzeyleri arasında cinsiyet, öğrenim durumu, kıdem değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık yoktur. Ancak farklı okul türlerine göre anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Özel okulda çalışan öğretmenler okul müdürlerinin güdüleme yöntemlerini daha çok kullandığını ifade etmişlerdir. Araştırma bulgularından yola çıkılarak, okul yöneticisinin öğretmen güdülenmesi ile ilgilenmesi önemli görülmektedir. Bu nedenle okul yöneticilerinin içeriği güdülenme olan hizmet içi eğitim düzenlemeleri okullarda verimi arttırabilir. Anahtar Kelimeler: Güdüleme, Motivasyon, Ortaokul, Okul Yöneticisi, Öğretmenlerin Değerlendirmeleri, Motive etme Yaklaımları. The most important investment of the country is the quality of human resources and the younger generation is transformed into power for the country under the influence of educational institutions. School is an important factor in good growth of children and young people. Teachers and administrators work together to carry out the activities of the school. The behavior of managers has a significant impact on the motivation of teachers. Secondary Schools have emerged as one of the steps in the transition to high school career in our educational system. In this study, the assessments of the teachers as for the motivation methods used by the middle school principal were investigated.Research was conducted at the secondary school teachers working in government and private secondary schools in the Bakirkoy district at the Istanbul province on 2013- 2014 academic year. In this study, totally 315 teachers, 299 of them are working at 14 state secondary school and 99 of them are working at 15 private secondary schools in the Bakirkoy district, were reached.In the research, determining the scale of the Teacher Motivation Approach of School Principals (OMEY) (Başın, 2012) is used as data collection tool and the Personal Information Form created by the researcher is used. In the analysis of data t test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used. Analysis was performed using SPSS 21.0 software package. In all analyzes, a minimum error probability is taken as p <.05.According to research findings there is no significant difference between the levels of motivation approaches among secondary school principals based on teachers' perception in terms of gender, educational status and seniority. On the other hand, findings show a significant difference between the levels of motivation approaches among secondary school principals based on teachers' perception in terms of school type.Starting from the research findings, it seems important for school administrators to deal with the motivation of teachers. Therefore, the organizing of the school administrators of in-service training with motivation content can increase efficiency in schools. Keywords: Motivation, middle school, school principal, Evaluation of Teachers, Approaches To Motivation.
Collections