TEZLER: Recent submissions
Now showing items 81-100 of 152
-
Otomotiv sektöründe lüks segmentte marka kişiliği ve kullanıcı imajlarının karşılaştırılması üzerine bir araştırma
(DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-14)Hızlı ve sürekli değişim gösteren piyasa dinamikleri nedeniyle firmalar çok fazla rakiple yarışmak zorundadırlar. Ürün özelliklerinin teknolojinin gelişmesi sayesinde birbirine benzemesiyle işletmelerin elinde olan en ... -
Kültür endüstrisi bağlamında Mevlana`nın yeniden üretimi
(DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Türkiye'de Mevlana ve onun öğretileriyle gelişen Mevlevi kültürünü, kültür endüstrisi ekseninde değerlendirmektedir. Araştırmanın kavramsal çerçevesini, Frankfurt Okulu teorisyenlerinin geliştirmiş oldukları ... -
Nöropazarlama açısından bilgilenmiş kullanıcıların karar süreci üzerinde koku etkisinin ölçümlenmesi
(DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Küreselleşen rekabetçi pazar ortamında bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere paralel olarak bir nevi kara kutuyu andıran tüketici karar verme mekanizması daha kompleks bir yapıya kavuşmuştur. Tüketicilerin ... -
İstanbul`da çelik kepenk üreten işletmelerin rekabet stratejilerinin belirlenmesi üzerine bir çalışma
(DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-06)Strateji sistematiği ve işlevsel tanımı işletme yönetimi literatürüne 20. yüzyılın ilk yarısında girmeye başlamış, son dönemde günümüz işletme anlayışının yönetim ve karar alma mekanizmalarında ciddi bir yere sahip olmuştur. ... -
Cumhuriyet Döneminin kadın hakları ışığında öncü Türk kadın ressamlar
(DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)`Türk Kadının toplumdaki yeri yüksektir, şereflidir. Şuna inanmak gerekir ki, dünya yüzünde gördüğümüz her şey kadının eseridir.` diyen Yüce Liderimiz Mustafa Kemal Atatürk, kadının toplum içinde önemini, saygınlığını, ... -
Reklam Kurulunun `Çocuklara Yönelik Reklamlar`` başlıklı maddesine aykırılıktan ceza almış reklamların tüketicide yarattığı etik algısı üzerine bir araştırma
(DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Pazarlama etiği ve Reklam etiği konuları pazarlama dünyasının son zamanlarda üzerinde durduğu önemli konulardandır. Reklamlar ve özellikle Televizyon reklamları taşıdığı iletişim amacı doğrultusunda izleyenlere (hedef ... -
The relationship between early maladaptive schemas, perceived maternal parenting style, emotion regulation difficulties and psyhological well-being
(DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Pek çok çalışma erken dönem uyumsuz şemalar, algılanan annelik biçimleri ve psikolojik sıkıntıların arasındaki ilişkiyi Young'ın şema teorisi bağlamında incelemesine rağmen, duygu düzenleme becerilerinde yaşanan ... -
Marka değerinin, finansal değer ve satış hacmi ile nedensellik ilişkisi, otomotiv sektöründe bir çalışma
(DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Marka değerlendirme teorileri ve uygulamaları üzerine çok sayıda araştırma mevcuttur. Marka değerlendirme karmaşık bir işlem olup, farklı varsayımlara bağlı olarak ele alınabilmektedir. Bir vergi mükellefinin çıkaracağı ... -
Finans sektöründe sürpriz kara yatırımcı tepkisi: Türkiye`den bir uygulama
(DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, hisse senedi piyasasında finans sektörü yatırımcılarının süpriz kara verdiği tepkiyi davranışsal finans üzerinden araştırmaktır. 11 finans şirketi baz alınarak Ocak 2011 – Aralık 2015 dönemi için üç ... -
Research on the cultural destination brand equity using questionnaire analysis on the customers staying in hostels in İstanbul
(DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Genellikle, destinasyon marka değerine atıfta bulunulduğunda, dört boyut dikkate alınır: farkındalık, marka çağrışımları, algılanan kalite ve sadakat. Bu araştırma, beşinci boyutu içermektedir: kültürel marka varlıkları.Bu ... -
Örgütsel bağlılık değişime direnç ilişkisi ve örgütsel bağlılığın değişime direnç üzerindeki etkisi
(DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Küreselleşmeyle beraber uluslararası rekabet artmış ve ulusal şirketler rekabet gücünü arttırmak için değişim yapmak zorunda kalmıştır. Şirketler yeni yatırımlarda bulunmak, yeni pazarlar oluşturmak için uluslararası ... -
Nepotizmin örgütsel bağlılık ve iş doyumuna etkisi ve otel çalışanları üzerine bir araştırma
(DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-01)Küreselleşen dünyada tüm sektörlerde birçok işletmede profesyonel bir yönetim görülememektedir. Hem kamu sektöründe hem de özel sektörde pek çok işletmede çeşitli nedenlerle çalışan seçiminde olması gerektiği gibi davranamama, ... -
An experimental investigation of the effects of state and trait anxiety and self-esteem on decision making
(DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İnsanların kararlarını nasıl aldıkları uzun süreden beri araştırılmıştır. Ancak duyguların alınan kararlar üzerinde farklı etkileri olabileceği olgusu yeni yeni araştırılmaktadır. Yaygın olumsuz duygudurumu formlarından ... -
Sanatı `ben` ile kurgulamak; sanatçının içe bakışı
(DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Tezin konusu `Sanatı 'Ben' İle Kurgulamak; Sanatçının İçe Bakışı`dır. Bilinç, çocukluğumuzda aynaya bakmakla başlayan ve ölene kadar sürekli şekillenen bir süreçtir. Bilinçli bir şekilde kendimize yönlendiğimizde ... -
İşletmelerde eğitim ve geliştirme ile bireysel ve örgütsel performans ilişkisi
(DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bilimsel gelişmelerin ve bilgilerin hızlı bir şekilde üretilmesi, geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması örgütlerde eğitim yönetimini, günümüzün değişen insan kaynakları yönetimi yaklaşımının önemli bir parçası haline ... -
Türkiye`de yerli ve doğrudan yabancı yatırımların güvenlik harcamaları ile kıyaslanması
(DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Güvenlik konusu, özellikle uluslararası ya da çok uluslu faaliyet gösteren işletmelerde yatırım kararlarının alınmasında ve uygulanmasında büyük önem taşımaktadır. Doğrudan yabancı yatırım alanında da güvenlik konusu, ... -
The effect of financial ratios and macro factors on BİST-30 index returns
(DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmada hisse senedi getirileri ile finansal oranlar arasında herhangi bir ilişki olup olmadığı ve en çok hangi makro faktörün hisse senedi getirilerini etkilediği Çoklu Regresyon Analiz Modeli kullanılarak incelenmişt ... -
Türk resim sanatında gerçeküstücü ressamlar
(DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Avrupa'nın dünya savaşları bunalımını yaşadığı dönemde ortaya çıkan bir sanat akımı olarak `gerçeküstücülük`, ya da diğer adıyla `sürrealizm` akımı, gerçeğin insanların zihinlerinde yarattığı şuuraltı izlerinin; ... -
Markaların yaşadığı olumsuz olayların online medyada krize dönüşmesi ve otomotiv sektörüne yönelik bir araştırma
(DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma ile markaların yaşadığı olumsuz olayların, online medyada nasıl krize dönüştüğü, markaların bu krizleri nasıl yönettiği ve bu durumun markaları nasıl etkilediğinin irdelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın birinci ... -
Toplumcu gerçekçilik akımının Türk resim sanatına etkisi ve Abidin Dino
(DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Toplumsal içerikli sanat eserlerinin üretiminde toplumsal olgu ve değerler önemli bir etkendir. Toplumun bir parçası olan sanatçı, yaşadığı çevrenin toplumsal özelliklerini, toplum yaşamını kendisine konu alır.Genel olarak ...