İşletmelerde eğitim ve geliştirme ile bireysel ve örgütsel performans ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilimsel gelişmelerin ve bilgilerin hızlı bir şekilde üretilmesi, geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması örgütlerde eğitim yönetimini, günümüzün değişen insan kaynakları yönetimi yaklaşımının önemli bir parçası haline getirmiştir. Klasik yönetim yaklaşımı ile gelişmekte olan ve gelişen personel yönetimi, modern yönetim tekniklerine ve bilimsel ve teknolojik yeniliklerin ortaya koyduğu insana yönelik bir yönetim anlayışına bırakılmıştır.Modern yönetim yaklaşımına göre işgücünün verimli ve etkin olabilmesi için, çalışanın bir makine değil, ihtiyaç ve beklentileri karşılamaya ihtiyaç duyan bir insan olarak algılanması gerekmektedir. Etkili eğitim yönetimi, çalışanların motive olmuş, şirkete daha fazla bağlı olmalarını ve kendi kendini örgütlemenin bütüncül gelişmesini hedefleyen bireyler olmasını sağlayabilir.İşletmeler hızlı bir gelişim ve değişim içinde dış dünyaya uyum sağlamalıdır. Değişime ayak uydurmak için çalışanları eğitmek ve geliştirmek gerekmektedir. Bu konu iş dünyası yöneticileri tarafından fark edilmeye başlanmıştır. İşletmenin başarısı, çalışanların başarısına bağlıdır. Şirketlerin ve çalışanların başarısını ve performansını yükseltmek, çalışanların yeni şeyler öğrenmesi, kendilerini geliştirmesi, yenilikleri takip etmesi ile mümkündür.İşveren çalışanlarını geliştirerek sadece çalışanların memnuniyetini sağlamamakta, aynı zamanda işteki performanslarını da artırmaktadır. Dolayısıyla sonuç olarak örgütün performansı da artmaktadır. İşletmelerdeki eğitim programıyla çalışanların desteklenmesi, çalışanın işlerine ve kurumlarına olan güvenini ve taahhütlerini arttırmakta ve performansın ikinci ayağı olan geleceğe çalışanı, insan kaynağını şirketin gelecekteki vizyonu, hedefleri, çalışandan yapılması beklenen işler, davranışlar, potansiyel kişilerin oluşturulması gibi konularda hazırlamaktadır. Bu çalışmada da işletmelerdeki eğitim ve geliştirme faaliyetleri ile bireysel ve örgütsel performans ilişkisi ele alınmış, farklı sektörlerdeki uygulama sonuçları değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Geliştirme, Bireysel Performans, Örgütsel Performans. Rapid production, development and dissemination of scientific developments and knowledge have made education management in organizations an important part of today's changing human resource management approach. With the classical management approach, the emerging and developing personnel management has left its place to modern management techniques and a human-oriented management approach that scientific and technological innovations reveal.According to this modern management approach, in order for your workforce to be productive and effective, it is necessary to perceive it as a human being that needs and expectations must be met, not as a machine. Effective education management can ensure that employees are highly motivated, more committed to the company, and are individuals who target the holistic development of self-organization and self-organization.Businesses must adapt to an external environment within rapid development and change. It is necessary to educate and develop the workers to catch up and to catch up with change. This issue is now beginning to be recognized by business managers. The success of the business depends on the success of the business. It is possible to raise the performance of the occupants in order to achieve new things learning and self-improvementThe end result of supporting employers' employees is not only the employee satisfaction, but also the performance of the employees. Supporting employees with a vocational training program increases their confidence and commitment to their work and institutions, thus increasing the potential for jobs, behaviors, and prospects for future performance. In this study examined that the relationship the individual and organizational performance and education and development activities at the businesses in different sectors.Keywords: Education, Development, Individual Performance, Organizational Performance.
Collections