Research on the cultural destination brand equity using questionnaire analysis on the customers staying in hostels in İstanbul
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Genellikle, destinasyon marka değerine atıfta bulunulduğunda, dört boyut dikkate alınır: farkındalık, marka çağrışımları, algılanan kalite ve sadakat. Bu araştırma, beşinci boyutu içermektedir: kültürel marka varlıkları.Bu çalışmadaki araştırma modeli, kültürel marka değeri üzerine odaklanarak, İstanbul'daki hostellerde kalan uluslararası turistlerin bakış açısı ile test edilmiştir.Bu araştırma, turizm destinasyonları için sürekli seyahat katılımı ile müşteri odaklı marka değeri boyutları arasındaki ilişkiyi incelemektedir.Ayrıca turistlerin gelecekteki davranışları ile turist memnuniyeti arasındaki ilişki incelenmiştir. Generally, when referring to destination brand equity, four dimensions are taken into consideration: awareness, associations, perceived quality and loyalty. This research includes a fifth dimension: cultural brand assets. The suggested model, centered on cultural destination brand equity, was tested from the view of international tourists staying in hostels in Istanbul. This research examines the relationship between enduring travel involvement and dimensions of customer based brand equity for tourism destination. Moreover, relationship between future behaviors and consumer satisfaction were examined.Keywords: Enduring Travel Involvement, Destination Brand Equity, Place branding,Customer based brand equity, Dimensions of Customer based brand equity, Overall Brand Equity, Future Behaviors, and Consumer Satisfaction.
Collections