Search
Now showing items 1-10 of 108
Konaklama işletmelerinde hizmet içi eğitimi ve Antalya kıyı şeridinde uygulanması
(2018-08-06)
IV ÖZET Hizmetiçi eğitimi ile ilgili tez çalışmasının temel amacı; turizm işletmelerinde, hizmetiçi eğitiminin genel çerçevesini çizmektir. Bununla birlikte; Antalya'daki büyük otellerde, hizmetiçi eğitimin ana hatları ...
Kültür turizmi ve gastronomi turları düzenleyen seyahat acentaları üzerinde tüketici talep boyutuyla ilgili bir araştırma
(2018-08-06)
Kültür turizmi kapsamında değerlendirilebilecek gastronomi turizmi dünyada hızla gelişmektedir. Bundan dolayı Türkiye de diğer ülkeler gibi, turizm gelirindeki payını arttırmak ve gastronomik zenginliklerini tanıtmak ...
Turist algılarının davranışsal niyetler üzerindeki etkisi: Edremit Körfezi örneği
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı algılanan risk, algılanan değer ve algılanan hizmet kalitesinin turistlerin davranışsal niyetleri üzerindeki etkisini ölçmektir.Çalışma beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde giriş başlığı altında ...
Yiyecek içecek sektöründe üreten tüketici (Prosumer) tüketim eğilimlerinin değerler ve yaşam biçimi sistemi ölçeği (Vals2) ile ölçülmesi: Balıkesir ili örneği
(2018-08-06)
Küreselleşme, kültürel ve sektörel bazda her alanda kendini hissettirirken elbette bireylerin yaşam tarzları, gereksinimleri de çağın getirileriyle birlikte değişime uğramaktadır. İçinde bulunduğumuz dönemi niteleyen post- ...
Tüketici davranışı çerçevesinde Türkiye`yi ziyaret eden Rus turistlerin tüketim alışkanlıkları
(2018-08-06)
Günümüzde seyahat eden sayısı ve turizm hareketleri her yıl yükselmektedir.Bazı pazarlar gösterdigi hızlı gelisim ve büyüme nedeniyle ilgi odagı halinegelmektedir. Rus turizm pazarı da bu karakteristige sahiptir. Rusya'da ...
Otel işletmelerinde işgörenlerin kişilik özellikleri, lider-üye etkileşimi ve tükenmişlik ilişkisinin incelenmesi
(2018-08-06)
Bu çalışma, işlerin çok fazla otomasyona tabi tutulamadığı ve bu nedenle yoğun bir şekilde işgören çalıştırıldığı, işgören çalışmalarının hizmet kalitesini yakından etkilediği otel işletmelerinde, kişilik özellikleri, ...
Otel işletmelerinde değere dayalı pazarlama uygulamalarının belirlenmesi: Laleli örneği
(2018-08-06)
Günümüzde geleneksel pazarlama yerini farklı anlayışlara bırakmıştır. Günden güne değişen rekabet koşulları nedeniyle işletmeler benzersiz olmak için başka çözüm yolları bulmak gerektiğini fark etmişlerdir. Bundan dolayı ...
Konaklama işletmelerinde markalaşma ve turistlerin satın alma tercihleri üzerindeki etkileri: Antalya`daki zincir konaklama işletmelerinde bir uygulama
(2018-08-06)
Kalite garantisi, güvence simgesi olarak görülen markanın, ürünlerin ve hizmetlerin ayırt edilmesinde ve tüketicilerin satın alma tercihleri üzerinde etkili olduğu bilinmektedir. Bu etki yoğun rekabet ortamının yaşandığı ...
Turizm sektöründe reklam ve halkla faaliyetlerinin tüketici satınalma davranışına etkisi: Ayvalık`ı ziyaret eden yerli turistler üzerine bir araştırma
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı, reklam ve halkla ilişkiler faaliyetlerinin turizm sektöründe tüketici satın alma ve karar sürecine olan etkisini belirlemektir.Çalışmanın yazın kısmında, halkla ilişkiler kavramı, halkla ilişkiler, ...
Çok uluslu zincir otel işletmelerinde verimlilik anlayışı: İstanbul örneği
(2018-08-06)
Yirminci yüzyılda dünya ekonomisinde hızlı teknolojik gelişmelerin hızlandırdığı devrim niteliğinde bir dönüşüm yaşanmıştır. Bu dönüşüm ekonominin tüm sektörlerini etkilediği gibi turizm sektöründe de değişimlere yol ...