Konaklama işletmelerinde hizmet içi eğitimi ve Antalya kıyı şeridinde uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET Hizmetiçi eğitimi ile ilgili tez çalışmasının temel amacı; turizm işletmelerinde, hizmetiçi eğitiminin genel çerçevesini çizmektir. Bununla birlikte; Antalya'daki büyük otellerde, hizmetiçi eğitimin ana hatları tezin araştırma konularını oluşturmuştur. Turizm sektöründe istihdam konusu ile eğitim çok yakından ilgili hatta içiçedir. Ülkede; turizm işletmelerinin hizmet standardını yükseltmek, ancak hizmetiçi eğitimle gerçekleştirilebilir. Hizmetiçi eğitimi; özellikle işbaşı eğitimi, alt kademe personelin yetiştirilmesi konusunda gereklidir. Turistik işletmelerin; kalifiye personel sorununun kısa zamanda çözülmesindeki en emin yol, kamu ve özel sektör işbirliği ile hizmetiçi eğitim programlan gerçekleştirmektir. Programlar; işbaşında ve iş dışında teorik ve pratik bilgiler verilmesi, kurs ve seminerlere tabi tutulması şeklinde sürdürülmelidir. Hizmetiçi eğitim; sürekli olmalı, bizzat o konu ile ilgili eğitim görmüş elemanların katılımı ile yapılmalıdır. Bu koşul; harcanan emek, para ve zamanın en iyi şekilde kullanılması, eğitimden azami ölçüde yararlanılması ve nitelikli hizmet sağlanması bakımından gerekliliktir. Ülkemiz gerçekleri bakımından; hizmetiçi eğitim, konaklama tesislerinin sınıfları dikkate alınarak ve bölgesel düzeyde verilmektedir. Genellikle; biliştik bölgelerdeki 5 yıldızlı büyük işletmeler, monitörler ve yöneticilerle hizmtiçi eğitimi gerçekleştirmekte ve bu eğitimde de 2 -12 haftalık programlan tercih etmektedir. Bununla birlikte; yöneticiler de, çeşitli kurs ve seminerlere katılarak kendilerini geliştirmektedir. Çalışmada, yöneticilerle diğer çalışanlara uygulanan programlar belirtilmekte ve bu uygulamaların değerlendirme yöntemleri gösterilmektedir. Ayrıca; hizmetiçi eğitimin devamlı olması, eğitimin uygulanmasında o hizmet alanlarında eğitim görmüş eğitimcilere veya monitörlere görev verilmesi öngörülmektedir. Eğitim programlarında motivasyonun önemi vurgulanırken; eğitimin yöneticilere ayrı, bölüm müdürleri ile şeflerine ayrı ve diğer çalışanlara ayrı ayrı uygulanacak programların gereği üzerinde durulmaktadır. Eğitimin; hangi stratejiler, metot ve tekniklerle, hangi araç-gereçlerle yapıldığı belirtilmekte ve eğitim süreci baştan sona gösterilmektedir. Sonuç olarak; hizmetiçi eğitime yardımcı olacak programların geliştirilmesi önerilmekte, işletmenin yönetim biçiminin programı etkileyeceğine değinilmekte ve bu çalışma alanında örnek teşkil etmektedir. ABSTRACT The main objective of this thesis is to outline the general framework of In- service training in hotel industry. Employment and training which are closely interrelated may contribute to the improvement of the standart through motivation, manuals and consultancy services. Also, In-service training at large sized hotels in Antalya is the focus of investigation in the general framework of the thesis. In tourism sector, employment and training are interrelated. In-service training means that it increases standart of service in tourism organizations. Such training is necessary, especially to the lover level personnel in the hierarchy of organizations. The safest and trie quickest way to solve the problem of unqualified personnel is to create In-service training programs which have been developed jointly by the private and public sectors. Such training programs should be implemented within the establihments. Where In-service training programs are carried out along with theoretical seminars, job training should be continued and the participants should be chosen among the people who provide qualified service. In Türkiye In-service training should be implemented according to the quality of hotels and their area of location. The result of the investigation is that In-service training has to be continuous while training is done by experts who had experience in training in tourism sector with special attention to regional characteristics. While the motivation for education programmes are made to get higger, it is necessary for employees, employers and supervisors to be given different programmes. The different approach necessary for large sized hotels is pointed out and it is unanimously agreed that education programs should cover skill and attitude development as well as clear definition of the terms. The concensus is the In-service training which are considered to be very useful in training and in various management functions should specially be prepared according to the specific needs of the establishment.
Collections