Otel işletmelerinde değere dayalı pazarlama uygulamalarının belirlenmesi: Laleli örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde geleneksel pazarlama yerini farklı anlayışlara bırakmıştır. Günden güne değişen rekabet koşulları nedeniyle işletmeler benzersiz olmak için başka çözüm yolları bulmak gerektiğini fark etmişlerdir. Bundan dolayı da kendini pazarda diğer firmalardan ayıran işletmeler stratejilerinde değişiklikler yapmaya başlamışlardır. Günümüz koşullarında modern pazarlama anlayışının yetersiz kalmasıyla değer temelli pazarlama anlayışı ortaya çıkmıştır.Böylece işletmeler hedeflerine değer yaratma kavramını eklemişlerdir. Hissedar değeri başta olmak üzere değer yaratan unsurlar işletmelerin kar marjını arttırmak amacıyla pazarlama anlayışına dahil edilmiştir. Çalışmanın yazın bölümünde geleneksel pazarlama anlayışından, değer temelli pazarlama anlayışına geçiş, değer temelli pazarlama kavramı ve unsurları ele alınmıştır. Otel işletmelerindeki yöneticilerin değer temelli pazarlama unsurlarını ne derecede uyguladıklarının ve işletmenin bu uygulamalardan ne kadar etkilendiğinin belirlenmesi amacıyla İstanbul Laleli?deki otellerde araştırma yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Nowadays, different understandings of traditional marketing have left the location. Day by day due to the changing competitive conditions, businesses have realized that to find other solutions to make a difference. Therefore, businesses that separate itself from other firms in the market have begun to make changes in their strategies. Current conditions with insufficient understanding of modern marketing, value-based marketing approach has emerged. Thus, businesses added the concept of value creation to their goals. Mainly in shareholder value, elements that create value were added to increase the profit margin of enterprisesIn the literature part of study, transition of from traditional marketing methods approach to value-based marketing approach, concept of value-based marketing and its elements were discussed. This study has been done in İstanbul/Laleli to research what extent elements of value-based marketing are practiced in hotel enterprises by the managers of hotels and determine how these practices are influenced hotels functions. Instudy, survey method was used for data collection.
Collections