Search
Now showing items 1-10 of 31
Kitle iletişim araçlarının genç seçmenlerin siyasi tercihleri üzerindeki etkisi
(2018-08-06)
Günümüzde pazarlama kavramı ticari anlamda kullanımından daha geniş bir anlam ifade etmektedir. Buna göre fikirler ve kişiler de pazarlanabilir. Siyasi kişi ve kurumlar da pazarlama biliminden ve teknolojiden aktif olarak ...
İlişkisel pazarlama çerçevesinde müşteri değeri yaratmanın önemi: Bankacılık sektöründe bir araştırma
(2018-08-06)
Sanayi, teknoloji ve diğer alanlardaki hızlı gelişmelerle işletmeler arasındaki rekabet giderek artmıştır. İşletmeler müşterilerin gözünde diğer işletmelerden farklı olmaya çalışmakta; bunun sonucunda çeşitli pazarlama ...
Otel işletmelerinde değere dayalı pazarlama uygulamalarının belirlenmesi: Laleli örneği
(2018-08-06)
Günümüzde geleneksel pazarlama yerini farklı anlayışlara bırakmıştır. Günden güne değişen rekabet koşulları nedeniyle işletmeler benzersiz olmak için başka çözüm yolları bulmak gerektiğini fark etmişlerdir. Bundan dolayı ...
Küçük ölçekli imalat işletmelerinde stratejik pazarlama planlamasının gereği, önemi ve hazırlanması (bir örnek olay)
(2018-08-06)
ÖZET 1970, hatta 1960 yıllarında yaşanan gelişmeler, işletmelerde küçük ölçeğin bir dezavantaj olmadığının, aksine pek çok avantajı beraberinde getirdiğinin anlaşılmasına neden olmuştur. Günümüzde, küçük işletmelerin ...
Uluslararası ticarete yönelik pazarlama yeteneklerinin ihracat performansı üzerindeki etkisi: Kayseri ilinde bir uygulama
(2018-08-06)
Çalışmanın temel amacı, firmanın sahip olduğu pazarlama yeteneklerinin ihracat performansı üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu amaca ulaşmak için stratejik pazarlama yeteneği, pazarlama karması yeteneği, rekabet ...
Seyahat acentalarında pazarlama teknikleri ve bir uygulama
(2019-09-17)
Turizm endüstrisi; Batı'da petro-kimya endüstrisinden sonra en büyük ikinci, sektör konumundadır. Aynı zamanda İkinci Dünya Savaşı 'ndan bu yana tüm dünyada en yüksek ve istikrarlı büyüme gösteren sektördür. ...
İlişkisel pazarlama faaliyetlerinin ağızdan ağıza iletişim (WOM) yaratma üzerine etkisi: Bankacılık sektörüne ilişkin bir alan araştırması
(2018-08-06)
Temelleri 1980'li yıllarda atılan ilişkisel pazarlama yaklaşımının, artan rekabet ile birlikte birçok sektör için daha popüler hale geldiği görülmektedir. Türkiye açısından değerlendirildiğinde bu sektörlerden bir ...
Esnekliğin dış ticaret üzerindeki etkisi: Türkiye zeytinyağı ihracatında fiyat, gelir ve ikame mal esnekliği örneği
(2018-08-06)
Bu çalışma, Türkiye'de tarım sektörü içerisinde, gerek üretim değeri, gerek gerçekleştirildiği coğrafi alanın büyüklüğü ve gerekse de dış ticaretteki önemi nedeniyle gözde tarımsal ürünlerden biri olan zeytinyağının ...
İçsel pazarlamanın örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi: Antalya`da otel işletmelerinde bir araştırma
(2020-06-19)
Bu araştırma, otel işletmelerinin içsel pazarlama uygulamalarını kullanma düzeylerinin çalışanların örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisini saptamayı amaçlamaktadır. Otel işletmelerinin içsel pazarlama uygulamalarını ...
Hizmet sektöründe ağızdan ağıza pazarlamanın müşterilerin satın alma karar sürecine etkisi: Seyahat acentesi müşterileri üzerinde bir uygulama (İstanbul örneği)
(2018-08-06)
Günden güne değişen rekabet koşulları nedeniyle işletmeler, sürekli müşterilerle olan iletişimini güçlendirmek zorunda kalmaktadır. Müşterilerin değişen ihtiyaç ve beklentileri her zaman onlara en yakın olan işletmeler ...