Search
Now showing items 1-10 of 27
Kitle iletişim araçlarının genç seçmenlerin siyasi tercihleri üzerindeki etkisi
(2018-08-06)
Günümüzde pazarlama kavramı ticari anlamda kullanımından daha geniş bir anlam ifade etmektedir. Buna göre fikirler ve kişiler de pazarlanabilir. Siyasi kişi ve kurumlar da pazarlama biliminden ve teknolojiden aktif olarak ...
İlişkisel pazarlama çerçevesinde müşteri değeri yaratmanın önemi: Bankacılık sektöründe bir araştırma
(2018-08-06)
Sanayi, teknoloji ve diğer alanlardaki hızlı gelişmelerle işletmeler arasındaki rekabet giderek artmıştır. İşletmeler müşterilerin gözünde diğer işletmelerden farklı olmaya çalışmakta; bunun sonucunda çeşitli pazarlama ...
Otel işletmelerinde değere dayalı pazarlama uygulamalarının belirlenmesi: Laleli örneği
(2018-08-06)
Günümüzde geleneksel pazarlama yerini farklı anlayışlara bırakmıştır. Günden güne değişen rekabet koşulları nedeniyle işletmeler benzersiz olmak için başka çözüm yolları bulmak gerektiğini fark etmişlerdir. Bundan dolayı ...
Küçük ölçekli imalat işletmelerinde stratejik pazarlama planlamasının gereği, önemi ve hazırlanması (bir örnek olay)
(2018-08-06)
ÖZET 1970, hatta 1960 yıllarında yaşanan gelişmeler, işletmelerde küçük ölçeğin bir dezavantaj olmadığının, aksine pek çok avantajı beraberinde getirdiğinin anlaşılmasına neden olmuştur. Günümüzde, küçük işletmelerin ...
Uluslararası ticarete yönelik pazarlama yeteneklerinin ihracat performansı üzerindeki etkisi: Kayseri ilinde bir uygulama
(2018-08-06)
Çalışmanın temel amacı, firmanın sahip olduğu pazarlama yeteneklerinin ihracat performansı üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu amaca ulaşmak için stratejik pazarlama yeteneği, pazarlama karması yeteneği, rekabet ...
İlişkisel pazarlama faaliyetlerinin ağızdan ağıza iletişim (WOM) yaratma üzerine etkisi: Bankacılık sektörüne ilişkin bir alan araştırması
(2018-08-06)
Temelleri 1980'li yıllarda atılan ilişkisel pazarlama yaklaşımının, artan rekabet ile birlikte birçok sektör için daha popüler hale geldiği görülmektedir. Türkiye açısından değerlendirildiğinde bu sektörlerden bir ...
Esnekliğin dış ticaret üzerindeki etkisi: Türkiye zeytinyağı ihracatında fiyat, gelir ve ikame mal esnekliği örneği
(2018-08-06)
Bu çalışma, Türkiye'de tarım sektörü içerisinde, gerek üretim değeri, gerek gerçekleştirildiği coğrafi alanın büyüklüğü ve gerekse de dış ticaretteki önemi nedeniyle gözde tarımsal ürünlerden biri olan zeytinyağının ...
Hizmet sektöründe ağızdan ağıza pazarlamanın müşterilerin satın alma karar sürecine etkisi: Seyahat acentesi müşterileri üzerinde bir uygulama (İstanbul örneği)
(2018-08-06)
Günden güne değişen rekabet koşulları nedeniyle işletmeler, sürekli müşterilerle olan iletişimini güçlendirmek zorunda kalmaktadır. Müşterilerin değişen ihtiyaç ve beklentileri her zaman onlara en yakın olan işletmeler ...
Seyahat acentalarında satış geliştirme faaliyetleri: İstanbul`da a grubu acentalara yönelik bir uygulama
(2018-08-06)
Küreselleşme ile birlikte rekabetin hızla arttığı günümüzde turizm işletmeleri de satışlarını artırmaya çalışmaktadırlar. Sunulan hizmetlerin işletmeler arasında benzer nitelikleri taşıması nedeniyle seyahat acentaları, ...
Seyahat acentelerinde bireysel satış ve örnek olay çalışması
(2018-08-06)
Globalleşme ile gelen teknolojik gelişmeler hemen her sektörde kullanıma girmiştir. Müşteri tatmininin önemli olduğu, soyut ürünlerin üretilip pazarlandığı turizm sektöründe ise bireysel ilişkiler önemini korumaktadır. ...