Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Subject "Academic achievement"
Now showing items 1-9 of 9
-
Çoklu Zeka Kuramına dayalı fen öğretiminin akademik başarıya ve derse yönelik tutuma etkisi: Bir meta-analiz çalışması
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-18)Bu çalışmanın amacı 2006- 2019 yılları arasında yapılan Çoklu Zeka Kuramı'na dayalı öğrenmenin programda ön görülen öğrenme yöntemine kıyasla öğrencilerin fen akademik başarısına ve fen dersine yönelik tutumuna etkisini ... -
Fen bilimleri eğitiminde farklılaştırılmış öğretim tasarımının öğrenme ürünlerine etkisi: Vücudumuzu tanıyalım ünitesi
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-31)Farklılaştırılmış öğretim, öğretim sürecinde farklı yollar kullanarak öğrencilerin anlamlı öğrenmesi, kendi öğrenmelerinin sağlanması ve öğrendikleri bilgileri göstermek için seçimler yapabilecekleri bir öğrenme ... -
İnfografiklerin coğrafya öğretiminde akademik başarıya etkisi
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-03)Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin infografik eğitimle başarılarına etkileri ölçülerek infografik eğitiminin istatistiksel olarak ortaya konmasını sağlamaktır. Bu kapsamda infografik eğitiminin öğrenci başarısına ... -
Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin T.C. Inkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersine karşı tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın genel amacı; ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersine karşı tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi farklı değişkenler açısından incelemektir ... -
Ortaokullarda öğrenci başarısızlığı nedenleri ve çözüm önerileri: Yönetici, öğretmen ve öğrenci görüşleri
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-18)Bu araştırma ortaokul düzeyinde öğrencilerin akademik olarak başarısız olmalarının nedenlerini ve olası çözüm önerilerini okul yöneticisi, öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre ortaya çıkarmayı amaçlayan betimsel bir ... -
Sosyal Bilgiler dersinde deprem konusunun dijital oyunlarla öğretiminin akademik başarıya etkisi
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırma nicel araştırma yöntemiyle yürütülmüş, nicel araştırmada yaygın olarak kullanılan geçerlilik ve güvenilirliği yüksek, deneysel desen ile hazırlanmıştır. Araştırma modelinde ise; `Solomon Dört Gruplu Araştırma ... -
Sosyal bilgiler dersinde karikatür kullanımının 6. sınıf öğrencilerinin başarısına etkisini belirlenmesi
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-18)Bu çalışmanın amacı; Sosyal Bilgiler dersi kazanımlarının gerçekleşmesinde karikatürlerin etkililiğini öğrencilere uygulanacak olan akademik başarı testi ile belirlemektir. Konu olarak ise `Bilim, Teknoloji ve Toplum` ... -
Türkçe öğretiminde istasyon tekniği kullanımının öğrencilerde akademik başarıya, tutuma ve kalıcılığa etkisi
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; ilköğretim 6. Sınıf Türkçe öğretiminde kullanılan istasyon tekniğinin öğrencilerin akademik başarısı ve Türkçe dersine yönelik tutumları üzerindeki etkisini belirlemek, uygulamaya ilişkin gözlemler ... -
Web tabanlı öğretimin fen başarısı ve fen dersine yönelik tutuma etkisi: Bir meta analiz çalışması
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-28)Bu çalışmanın amacı, Web Tabanlı Öğretimin öğrencilerin fen eğitimine etkisini incelemektir. Bu çalışmada, Meta analiz yöntemi kullanılmaktadır. 2007-2017 yılları arasında konu üzerine yapılmış olan çalışmalar incelenmiş ...