Web tabanlı öğretimin fen başarısı ve fen dersine yönelik tutuma etkisi: Bir meta analiz çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Web Tabanlı Öğretimin öğrencilerin fen eğitimine etkisini incelemektir. Bu çalışmada, Meta analiz yöntemi kullanılmaktadır. 2007-2017 yılları arasında konu üzerine yapılmış olan çalışmalar incelenmiş ve belirlenen ölçütleri karşılayan 32 çalışma akademik başarı ve 25 çalışma da fen dersine yönelik tutum için meta analize dahil edilmiştir.Bu çalışmadaki meta analiz sonuçlarını değerlendirdiğimizde Web Tabanlı Öğretimin öğrencilerin akademik başarıları üzerine etki büyüklüğü değeri 0,866 olarak bulunmuştur. Hesaplanan bu etki büyüklüğü değeri, Cohen' in (1992) sınıflamasına göre geniş düzeyde etki etmektedir. Yani, fen eğitiminde Web Tabanlı Öğretim, geleneksel yöntemlere göre öğrencilerin akademik başarıları üzerinde etkilidir. Web Tabanlı Öğretimin öğrencilerin fen dersine yönelik tutumları üzerine etki büyüklüğü değeri 0,667 olarak bulunmuştur. Hesaplanan bu etki büyüklüğü değeri, Cohen' in (1992) sınıflamasına göre orta düzeyde etki etmektedir. Fen eğitiminde Web Tabanlı Öğretim, geleneksel yöntemlere göre öğrencilerin derse yönelik tutumları üzerinde etkilidir. Araştırmaya dahil edilen çalışmalarda ayrıca Web Tabanlı Öğretimin öğrenme alanlarına ve uygulama sürelerine göre karşılaştırmalı etki büyüklükleri hesaplanmıştır.Sonuç olarak, fen eğitiminde Web Tabanlı Öğretim yönteminin derste kullanılması öğrencilerin akdemik başarıları ve derse karşı tutumlarını olumlu yönde etkilemiştir. Öğrenme alanları ve uygulama sürelerine göre etki büyüklüğü değeri akademik başarı ve tutum açısından anlamlı bir farklılık göstermemiştir. The aim of this study is to investigate the effect of Web Based Instruction on students' science education. In this study, meta analysis method is used. All studies related to the subject between 2007-2017 have been examined, 32 studies for academic achievement and 25 studies for attitude towards the science course that meet the specified criterias were included in the meta analysis.When we evaluated the results of the meta-analysis in this study, the effect size of the students on the academic success of Web Based Instruction was found to be 0.866. This calculated effect size has a large effect compared to Cohen's (1992) classification. In other words, Web based teaching in science education is effective on students ' academic achievements according to traditional methods. Web-based teaching was found to have an impact on the students ' attitudes towards the course as 0,667. This calculated effect size has a moderate effect compared to Cohen's (1992) classification. In other words, Web based teaching in science education is effective on students' attitudes towards the classroom according to traditional methods. In the study, comparative impact sizes were calculated according to the learning areas and application times of Web-based instruction.As a result, the use of Web based teaching method in Science Education in the course positively influenced the students' akademic achievements and attitudes towards the course. The effect size according to the learning areas and duration of application did not show any significant difference in terms of academic achievement and attitude.
Collections