İnfografiklerin coğrafya öğretiminde akademik başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin infografik eğitimle başarılarına etkileri ölçülerek infografik eğitiminin istatistiksel olarak ortaya konmasını sağlamaktır. Bu kapsamda infografik eğitiminin öğrenci başarısına etkisi araştırılmıştır.Araştırmada kapsamında nicel araştırma yöntemlerinden deneysel desen esas alınmıştır. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Sivas Merkez ilçede rastgele seçilen bir lise öğrenim gören 120 öğrenci lise iki öğrencisi oluşturmaktadır. Bu araştırma beş bölümden oluşmaktadır. I. Bölümde; problem durumu ve alt problemlere, araştırmanın amacına, varsayımlar, sınırlılıklar ve tanımlara, II. Bölümde; İnfografik ve infografik tasarımın hazırlanmasında kullanılan bileşenler, III. Bölümde; araştırmanın modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve verilerin analizine, IV. Bölümde; araştırmanın bulgularına ve yorumlarına, V. Bölümde; sonuç tartışma ve önerilere yer verilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen infografik bilgi başarı testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde; Betimsel İstatistikler, Mann Whitney U Testi ve Wilconxon Testi esas alınmıştır. Araştırma sonucunda lise ikinci sınıf öğrencilerinin Coğrafya dersindeki akademik başarılarında anlamlı bir artış olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this research is to provide the development of infographic education by measuring wise educators according to their achievements with infographic education. In this context, infographic education had an impact on student achievement.One of the quantitative research methods is experimental design. The sample of the study consists of 120 high school students and two high school students randomly studying in the central district of Sivas in the 2018-2019 academic year.This research takes five parts. In Part I; problem status and sub-problems, aim of the research, assumptions, limitations and definitions, II. Section; The dictionary used in the preparation of infographic and infographic design, III. Section; research model, universe and sample, planning collection and analysis analysis, IV. Section; the findings and interpretations of the research; The results include discussions and suggestions.Research Center About Data Collection Tool Research results obtained from the research; Descriptive Statistics, Mann Whitney U Test and Wilconxon Test were used.It was concluded that there was a significant increase in academic achievement in Geography.
Collections