EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 201-220 of 235
-
Rehber öğretmenlerin mesleki doyum düzeylerinin mesleki gelişim çabaları açısından incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-16)Araştırmanın temel amacı, rehber öğretmenlerin mesleki doyum düzeylerini demografik ve meslekle ilgili özelliklere göre incelemek, mesleki doyum düzeyleri ile mesleki gelişim çabaları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu ... -
7. sınıf düzeyindeki ortaokul öğrencilerinin değişken kavramını soyutlama sürecinin RBC modeliyle ortaya çıkarılması
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-09)Bu çalışma ortaokul 7.Sınıf düzeyindeki öğrencilerin değişken kavramını aritmetikten cebire geçiş sürecindeki soyutlamalarını RBC modeli ile ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır.Öğrencilerin değişken kavramını nasıl ... -
Çıkarım yapma becerisinin okuma alışkanlığı, cinsiyet, sınıf düzeyi ve sosyo-ekonomik değişkenler açısından incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Çıkarım becerisi okuduğunu anlama sürecinin temel bileşenlerinden biridir. Bu nedenle çıkarım beceri düzeyi iyi olan öğrencilerin okuduğunu kavrama süreçlerinde başarılı olduğu; dolayısıyla öğrencilerin diğer alanlarda da ... -
Piyanoda artikülasyon tekniklerinin öğretiminde öğretmenlerin karşılaştıkları güçlükler ve bunlarla baş etme yolları: Güzel sanatlar liseleri örneği
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-01-08)Bu çalışmada, Güzel Sanatlar Liseleri piyano öğretmenlerinin derslerinde temel artikülasyon tekniklerinin öğretiminde karşılaştıkları güçlükler ve bu güçlükler ile baş etme yollarının araştırılması amaçlanmıştır. Bu ... -
Ortaokul öğrencileri için matematik tarihi destekli etkinliklerin geliştirilmesi ve öğrenciler üzerindeki yansımalarının incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-16)Bu çalışmada ortaokul altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerine yönelik matematik tarihi destekli etkinliklerinin geliştirilmesi ve bu etkinliklerle yapılan matematik öğretiminin, öğrencilerin matematik tarihi ... -
Zihin yetersizliği olan öğrencilere çarpma ve bölme işlemlerinin öğretiminde nokta belirleme tekniğinin farklı sunumlarının karşılaştırılması
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-02)Bu araştırmanın amacı; zihin yetersizliği olan öğrencilere çarpma ve bölme işlemlerinin öğretiminde doğrudan öğretim yöntemi ile sunulan Nokta Belirleme Tekniğinin tablet bilgisayar ve kağıt-kalem etkinliği kullanılarak ... -
Ebeveynlerin duygu sosyalleştirme becerileri ile okul öncesi çocukların duygu düzenleme ve sosyal yetkinlik becerileri arasındaki ilişki
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-20)Bu araştırmanın amaçlarından biri, okul öncesi çocukların duygu düzenleme ve sosyal yetkinlik becerilerinin çocukların ve ebeveynlerinin bazı kişisel ve demografik özelliklerine göre incelenmesi, ikincisi ise ebeveynlerin ... -
Okul yöneticilerinin sosyal takas, özümseme kapasitesi düzeyleri ve psikolojik sözleşme algıları arasındaki ilişki
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-02)Araştırmanın amacı; okul yöneticilerinin sosyal takas, özümseme kapasitesi düzeyleri ve psikolojik sözleşme algıları arasındaki ilişkiyi belirlemek ve okul yöneticilerinin demografik özelliklerine göre yöneticilerin sosyal ... -
Üniversite öğrencilerinin yaşam doyumlarının yordayıcısı olarak özerklik ve duygusal yeterlilik düzeylerinin incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-21)Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin yaşam doyumunun yordayıcısı olarak özerklik ve duygusal yeterlilik düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın ... -
Okul yöneticileri tarafından sosyal medyada oluşturulan grupların okul yönetiminde kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-15)Teknolojinin hızla gelişimi ile çok kısa sürede internet ve buna bağlı olarak da sosyal medya ağları geniş kitleler tarafından kullanılmaya başlanmıştır. Günlük hayatta yaygınlaşan sosyal medya; eğitim alanında da bakanlık ... -
Okul öncesi eğitim kurumlarının yapısal ve işlevsel kalite özelliklerinin incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-27)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumlarının yapısal ve işlevsel kalite özelliklerinin incelenmesidir. Araştırma tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim ve ... -
Doğrudan ve dolaylı tercih değerlendirmesiyle belirlenen pekiştireçlerin otizmli çocukların etkinlikle ilgili olma davranışları üzerindeki etkisi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-06)Bu araştırmanın amacı; otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin etkinlikle ilgili olma davranışları üzerinde doğrudan ve dolaylı tercih değerlendirmesinin etkililiğini karşılaştırmalı olarak incelemektir. Araştırmada tek ... -
Matematik ev ödevi değişkenlerinin matematik başarısı ile ilişkisi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-06)Bu çalışmanın amacı ailenin ev ödevi desteği, öğretmenin ödev kontrolü, ev ödevinin niteliği ve niceliği (harcanan süre) ve öğrencilerin matematik ev ödevlerine yönelik tutumlarının (beklenti, değer) ve ödev tamamlama ... -
İlkokul 3. sınıf matematik ders kitabındaki problemlerin bağlamlarının incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-14)Bu araştırmanın amacı, ilkokullarda 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı'na göre yayınlanmış MEB Devlet Kitaplarından İlkokul Matematik 3. Sınıf Ders Kitabı'nda yer alan ... -
Kelime duvarı yönteminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerine etkisi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-18)Bu araştırmada, Kelime Duvarı Yöntemi'nin ilkokul 4. Sınıf öğrencilerinin akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada yarı deneysel modellerden, eşitlenmemiş ... -
Türkçe dersi öğretim programı`nda yer alan kök değerler açısından Rafadan Tayfa Çizgi Filminin incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-31)Çocukların en fazla iletişim kurduğu araçların başında gelen televizyonun kültür aktarımı bakımından büyük öneme sahip olduğu söylenebilir. Rafadan Tayfa'nın ilk gösterim yılı 2018 olan on bölümü vardır. Bu çalışmada ... -
Başlangıç düzeyi bağlama eğitiminde `Programlı öğretim modeli`nin çalma performansına etkisi: Halk eğitim merkezi örneği
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-01-08)Bazı ögelerinin izlerine eski çağlarda bile rastlanılabilen 'Programlı Öğretim Modeli', özelikle 1950-1970 yılları arasında oldukça popüler olmuş ve okullarda uygulanmıştır. Öğretim makinelerinin devamı niteliğinde ... -
Okul yöneticilerinin iletişim yeterlikleri ile takım liderlik davranışları arasındaki ilişki
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-18)Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin iletişim yeterlikleri ve takım liderlikdavranışlarının düzeyini öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda tespit etmek; bugörüşlerin öğretmenlerin cinsiyet, medeni durum, öğrenim ... -
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde sınıf içi ölçme değerlendirme uygulamaları
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-09)Öğrenme-öğretme sürecinde bir programa katılmış olan bireyin süreçiçerisindeki gelişiminin etkili yöntemlerle izlenmesi gerekir. Dil sınıflarında daöğrenme sürecine yönelik, sürece yayılmış durum belirleme çalışmalarının ... -
Öğretmenlerin tasarım anlayışının incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-06)Bu araştırmanın amacı, farklı branşlarda görev yapan ortaokul öğretmenlerinin tasarım anlayışlarını tasarımın tanımı, tasarımcı özellikleri, tasarımın kültürle ve farklı disiplinlerle ilişkisi ve tasarım sürecinin faktörleri ...