EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 181-200 of 246
-
Formasyon eğitimindeki öğrencilerin boş zaman yoluyla stresle baş etme stratejileri ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-15)Bu araştırmanın amacı formasyon öğrencilerinin boş zaman yoluyla stresle baş etme stratejileri ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin, bazı demografik değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmanın evrenini, 2018-2019 ... -
Öğretmen adaylarının dijital vatandaşlık algılarının yaşam boyu öğrenme tutumları ve e-öğrenmeye hazır bulunuşluğu açısından değerlendirilmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-17)İnternet teknolojilerinin tüm dünyada hâkim olması sonucu hizmetler, bilgiler ve imkânlar da buna bağlı olarak çeşitlenmiştir. Eski kuşaklar ile günümüz çağdaş nesilleri arasında bilgi toplamak ve bilgiye erişmek gibi ... -
Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan aile katılımı çalışmalarının ebeveynlerin yaşam boyu öğrenme becerilerine katkısı
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-21)Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan aile katılımı çalışmalarının, ebeveynlerin yaşam boyu öğrenme becerilerine katkısını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışma nitel ve nicel yöntemlerin ... -
Mobil tabanlı bir öğrenme ortamının tasarlanması, uygulanması ve etkililiğinin incelenmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-09)Günümüzde kişisel mobil cihazların kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte öğrenenler istenilen yer ve zamanda öğrenme içeriklerine erişebilmektedir. Alanyazın incelendiğinde, sınıf içi eğitim ortamlarının yanı sıra sınıf ... -
10-13 yaş grubu ortaokul öğrencilerine uygulanan pliometrik antrenman metodunun 15 m, 25 m ve 50 m serbest stil yüzme süreleri üzerine etkisi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-26)Bu araştırma 10 – 13 yaş grubu kız ve erkek öğrencilere uygulanan 8 haftalık rutin yüzme antrenmanları ile pliometrik antrenmanların serbest stil yüzme dereceleri üzerine etkilerini incelemek amacı ile ön test, son test ... -
Yükseköğretim öğrencilerinin İngilizce yazma etkinliklerinde yaptıkları hatalarının analizi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-14)Bu çalışmanın amacı, üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin yaptıkları İngilizce yazma etkinlikleri hatalarını analiz etmektir. Araştırmada, 2017-2018 yılında bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 57 hazırlık sınıfı ... -
Tenis eğitimi alan 10-12 yaş arası erkek çocuklarda temel motorik özelliklerin tenis beceri öğretimine etkisinin incelenmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-08)Bu çalışmanın amacı Tenis Eğitimi Alan 10-12 Yaş Arası Erkek Çocuklarda Temel Motorik Özelliklerin Tenis Beceri Öğretimine Etkisinin İncelenmesi ve değerler arası korelasyonların karşılaştırılmasıdır. Araştırma, Ankara'da ... -
Yetişkin becerilerinin beceri uyuşmazlığı bağlamında incelenmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-29)Bu araştırmada, üniversite mezunu ve işgücü piyasasında istihdam edilen yetişkinlerin beceri uyuşmazlıklarının değerlendirilmesi üzerine çalışılmıştır. Beceri uyuşmazlığı; beceri eskimesi ve beceri açığı boyutunda ele ... -
İki uçlu çoktan seçmeli genetik kavram teşhis testinin geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-22)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin genetik kavramlar ile ilgili kavram yanılgılarını belirlemek için kavram teşhis testi geliştirmek ve etkililiğini araştırmaktır. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Yetişkinlerin matematik okuryazarlığı öz yeterlik düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişki
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)Araştırmanın amacı; yetişkinlerin matematik okuryazarlığı öz yeterlik düzeylerini ve problem çözme beceri düzeylerini ortaya çıkarmak, birbirleri arasındaki ilişkiyi incelemek ve cinsiyet, eğitim düzeyi, yaş, gelir düzeyi ... -
Ortaokul öğrencilerinin olasılıksal akıl yürütme seviyelerinin incelenmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-02)Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin öznel, geçişken, informel niceliksel ve sayısal seviyelerindeki olasılıksal akıl yürütmelerini incelemektir. Ayrıca bu araştırmada öğrencilerin olasılıksal akıl yürütmelerinin ... -
Yabanci dil sınıflarında öğrenim gören 11. ve 12. sınıf öğrencilerinin İngilizce metin yazımında yaptıkları hataların analizi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-14)Araştırmada Anadolu Lisesi yabancı dil sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin İngilizce metin yazımında yaptıkları hataları kapsamlı bir şekilde belirlemek ve değerlendirmek amaçlanmaktadır. Bu amaç çerçevesinde araştırmada; ... -
Sosyal bilgiler dersinde yaratıcı drama yönteminin hayal gücüne yönelik bir eylem araştırması
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-05-04)Yaratıcı drama, öğrencilerin kendi oyunlarını üretmeleri ve hayal gücüyle harmanlayıp ürettikleri bu ürünü özgürce sergilemeleri anlamına gelmektedir. Yaratıcı drama sürecinde öğrencilerin kendi metinlerini kendilerinin ... -
Ön lisans öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile yaşam boyu öğrenme anahtar yeterlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-22)Bu araştırmanın amacı ön lisans üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin yaşam boyu öğrenme anahtar yeterlik düzeyleri ve demografik değişkenlere (cinsiyet, öğrenim gördüğü meslek yüksekokulu türü, öğrenim ... -
Ebeveyn arabuluculuğunun bazı değişkenlere göre incelenmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-19)Teknolojinin, çocukların yaşamlarındaki önemi her geçen gün artmaktadır. Çocukların teknoloji kullanımının akademik ve sosyal gelişim açısından olumlu katkıları olsa da alanyazında çoğunlukla yoğun teknoloji kullanımının ... -
Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde ilkokulda ailelerin eğitim sürecine katılımının öğrenci başarısına katkısına yönelik bir inceleme
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-29)Bu araştırmanın amacı, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde ilkokulda ailelerin eğitim sürecine katılımının öğrenci başarısına katkısına yönelik bir inceleme gerçekleştirmektir. Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılında Bartın ... -
Zeka oyunları eğitiminin fen bilimleri öğretmen adaylarının eleştirel düşünme becerileri üzerine etkisi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-09)Bu araştırma, zeka oyunları eğitiminin fen bilimleri öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerine etkisini belirlemek ve zeka oyunları eğitiminin fen bilimleri öğretmen adaylarının fen eğitimine yönelik görüşlerine ... -
Elit karate sporcularında imgeleme ve kaygı ilişkisinin incelenmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-26)Bu araştırmanın temel amacını, elit karate sporcularının imgeleme kullanımları vesürekli kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi oluşturmaktadır. Araştırmada, mevcutdurumu belirlemek adına ilişkisel tarama modeli ... -
Sivil toplum kuruluşlarında görev alan gençlerin yaşam boyu öğrenme yeterliklerine yönelik görüşleri
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-12)Sivil toplum kuruluşlarının birey, toplum ve karar alma süreçleri üzerine olan etkileri son yıllarda artan bir öneme sahip olmuştur. Yaşam boyu öğrenme ise anne karnından mezara kadar bireylerin ihtiyaç duydukları tüm ... -
Öğretmenlerin medya okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin medya okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi ve `cinsiyet, yaş, branş, öğrenim düzeyi, kıdem yılı, televizyon izleme süreleri, televizyon izleme amaçları, internet kullanım süreleri, ...