Yükseköğretim öğrencilerinin İngilizce yazma etkinliklerinde yaptıkları hatalarının analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin yaptıkları İngilizce yazma etkinlikleri hatalarını analiz etmektir. Araştırmada, 2017-2018 yılında bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 57 hazırlık sınıfı öğrencisinin sınav kağıtlarında yer alan yazma soruları analiz edilmiştir. Bu çalışma, nitel araştırma yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Toplanan veriler sınıflandırılarak, yapılan hatalar ve hangi sıklıkta yapıldıkları tespit edilmiştir. Hata analizi süreci sonucu, öğrencilerin dört tür hata yaptığı gözlemlenmiştir. Bu hatalar ihmal, ekleme, yanlış seçim ve yanlış sıralamadır. 381 hatadan 113'ü yanlış seçim hatası, 92'si ihmal hatası, 65'i ekleme hatası, 11'i sıralama hatasıdır. Yanlış seçim hatası, % 50.39 ile öğrencilerin en sık yaptıkları hataydı. Ayrıca,% 29,66 ihmal hatası , % 17.06 ekleme hatası % 2.89 yanlış sıralama hatası tespit edilmiştir. Bu çalışma, İngilizce yazma etkinliklerinin öğrenciler için zor olduğunu göstermiştir. İngilizce öğretmenleri, öğrencilerin İngilizce öğrenme becerilerinin zayıflığını veya ilerlemesini değerlendirmek için, öğrencilerin hata türlerinin bilgilerini rehber olarak kullanabilirler. Öğretmenlerin, öğrencilerin yazılı olarak yaptıkları hataların farkında olmaları, öğrencilerin karşılaştıkları zorlukları tanımlamalarına yardımcı olur. Sorunu bilmek, öğrenme sürecini kolaylaştıracaktır. The aim of this study is to analyze errors of university preparatory class students in English writing tasks. In the study, the writing questions of the exam papers of 57 preparatory class students studying at a state university in 2017-2018 were analyzed. This study was conducted by using qualitative research method. The collected data were classified and the errors and their frequencies were identified. As a result of the error analysis process, it was observed that the students made four types of errors. These errors include omission, addition, misselection and misordering. A total of 381 errors were made; 113 were misselection errors, 92 were omission errors, 65 were addition errors, 11 were misordering errors. Misselection errors was the most frequent error of the students with 50.39%. In addition, 29.66% omission error, 17.06% addition error and 2.89% misordering error has been detected. This study showed that writing in English is difficult for students. English teachers can use the information of students' types of errors to assess the weakness or progression of their learning skills in English. Teachers' awareness of the errors made by the students in writing helps teachers to identify the difficulties students face. Understanding the problem will facilitate the learning process.
Collections