Ücret tatmini ve işveren markası ilişkisi: İstanbul ilinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ücret tatmini ve işveren markası arasındaki ilişkinin incelemesi amaçlanmaktadır. Ücret tatmini ile işveren markası arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı amaçlayan bu çalışma ile bu alanda yapılması planlanan çalışmalara farklı bir bakış açısının kazandırılması ve alanyazına katkı sağlanması beklenmektedir.Nicel araştırma tekniklerinin uygulandığı çalışmaya toplam 128 kişi dâhil edilmiştir. Ankete katılanların demografik tanımlayıcı istatistikleri incelendikten sonra alt bölümler ile ilgili karşılaştırmalar, işveren markası ile ücret tatmini arasında regresyon ilişkisi incelenmiştir. Araştırma sonucunda ücret tatmini ve işveren markası ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olduğu buna göre ücret tatminin artışının işveren markasının da artışını sağladığı, ücret tatminine ve işveren markasına verilen cevapların yaş, eğitim durumu, çalışılan sektör, tecrübe ve kurumda çalışma süresi değişkenlerine göre değişmediği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Ücret, Ücret Tatmini, İşveren, İşveren Markası In this study, it is aimed to examine the relationship between wage satisfaction and employer brand. With this study, which aims to reveal the relationship between wage satisfaction and employer brand, it is expected to gain a different point of view and contribute to the literature.A total of 128 people were included in the study where quantitative research techniques were applied. After analyzing the demographic descriptive statistics of the respondents, comparisons of subsections and the regression relationship between employer brand and wage satisfaction were examined.As a result of the research, it was seen that there was a significant difference between wage satisfaction and employer brand averages, and that the increase in wage satisfaction caused the employer brand to increase, and the answers given to wage satisfaction and employer brand did not change according to age, education level, working sector, experience and working time in the institution.Keywords: Wage, Wage Satisfaction, Employer, Employer Brand
Collections