Show simple item record

dc.contributor.advisorKeleş, Hatice Necla
dc.contributor.authorUzun, Ayşegül
dc.date.accessioned2021-05-07T07:37:08Z
dc.date.available2021-05-07T07:37:08Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/592409
dc.description.abstractBu çalışmada ücret tatmini ve işveren markası arasındaki ilişkinin incelemesi amaçlanmaktadır. Ücret tatmini ile işveren markası arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı amaçlayan bu çalışma ile bu alanda yapılması planlanan çalışmalara farklı bir bakış açısının kazandırılması ve alanyazına katkı sağlanması beklenmektedir.Nicel araştırma tekniklerinin uygulandığı çalışmaya toplam 128 kişi dâhil edilmiştir. Ankete katılanların demografik tanımlayıcı istatistikleri incelendikten sonra alt bölümler ile ilgili karşılaştırmalar, işveren markası ile ücret tatmini arasında regresyon ilişkisi incelenmiştir. Araştırma sonucunda ücret tatmini ve işveren markası ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olduğu buna göre ücret tatminin artışının işveren markasının da artışını sağladığı, ücret tatminine ve işveren markasına verilen cevapların yaş, eğitim durumu, çalışılan sektör, tecrübe ve kurumda çalışma süresi değişkenlerine göre değişmediği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Ücret, Ücret Tatmini, İşveren, İşveren Markası
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to examine the relationship between wage satisfaction and employer brand. With this study, which aims to reveal the relationship between wage satisfaction and employer brand, it is expected to gain a different point of view and contribute to the literature.A total of 128 people were included in the study where quantitative research techniques were applied. After analyzing the demographic descriptive statistics of the respondents, comparisons of subsections and the regression relationship between employer brand and wage satisfaction were examined.As a result of the research, it was seen that there was a significant difference between wage satisfaction and employer brand averages, and that the increase in wage satisfaction caused the employer brand to increase, and the answers given to wage satisfaction and employer brand did not change according to age, education level, working sector, experience and working time in the institution.Keywords: Wage, Wage Satisfaction, Employer, Employer Branden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÜcret tatmini ve işveren markası ilişkisi: İstanbul ilinde bir araştırma
dc.title.alternativeWage satisfaction and employer brand relationship : A research in Istanbul province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-04
dc.contributor.departmentİnsan Kaynakları Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10283633
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid588356
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineİnsan Kaynakları Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess