TV reklamlarında kullanılan grafik tasarımların mesaj ve ikna kavramı üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yaşadığımız çağ görselliğin oldukça önemli olduğu bir çağdır. Televizyon reklamlarında kullanılan grafik tasarımlar görsel birer ikna öğeleridir. Çalışmada grafik tasarımların en etkili reklam ortamı sayılan televizyon reklamlarındaki kullanımı, reklamın hedef kitlesini ikna etmedeki rolü, mesaj iletimi, iletişim süreçlerinin, doğru anlaşılır ve estetik olarak yansıtmadaki etkililiği gibi süreçler incelenmiştir. Bu araştırmada televizyon reklamlarında kullanılan grafik tasarımların değerlendirilmesi amacıyla üniversitelerin Grafik Tasarım bölümü öğrencilerinin görüşleri alınarak incelenmiştir. Daha sonra bu görüşler arasında farklılıklar olup olmadığı, televizyon reklamlarında grafik tasarım kullanımına yönelik görüşlerinin neler olduğu, öğrencilerin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı, öğrencilerinin; görüşlerinde yaş ve cinsiyete göre farklılık olup olmadığını araştırılmıştır. Yapılan araştırmalar televizyon reklamlarında grafik tasarımın kullanımının tüketicinin bilgilendirilmesi, mesaj iletimi, etkililiği, ikna edilmesi açısından oldukça önemli olduğunu ortaya koymaya çalışmaktadır. In our current world, visuality is a very important factor. The graphic designs used in television commercials are visual persuasion factors. In the study, some processes were investigated such as the use of graphic designs in television commercials considered as the most effective advertising media, the role of advertisement on convincing its target audience, and its effectiveness on reflecting message transmission communication processes correctly, clearly and aesthetically. The aim of the research is to reveal that the use of graphic designs in television commercials is considerably important in terms of informing the consumer, message transmission, its effectiveness and persuasion. In this research, the opinions of students in Department of Graphic Design were investigated with the purpose of the evaluation of graphic designs used in television commercials. Afterwards, it was searched whether there were differences between these opinions or not, what the opinions about the use of graphic design in television commercials were, if there was a meaningful difference between students' opinion or not, and if there was a difference in terms of age and sex.
Collections