Show simple item record

dc.contributor.advisorAkengin, Gültekin
dc.contributor.authorÜstündağ, Leman
dc.date.accessioned2021-05-05T12:16:18Z
dc.date.available2021-05-05T12:16:18Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-09-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/581881
dc.description.abstractYaşadığımız çağ görselliğin oldukça önemli olduğu bir çağdır. Televizyon reklamlarında kullanılan grafik tasarımlar görsel birer ikna öğeleridir. Çalışmada grafik tasarımların en etkili reklam ortamı sayılan televizyon reklamlarındaki kullanımı, reklamın hedef kitlesini ikna etmedeki rolü, mesaj iletimi, iletişim süreçlerinin, doğru anlaşılır ve estetik olarak yansıtmadaki etkililiği gibi süreçler incelenmiştir. Bu araştırmada televizyon reklamlarında kullanılan grafik tasarımların değerlendirilmesi amacıyla üniversitelerin Grafik Tasarım bölümü öğrencilerinin görüşleri alınarak incelenmiştir. Daha sonra bu görüşler arasında farklılıklar olup olmadığı, televizyon reklamlarında grafik tasarım kullanımına yönelik görüşlerinin neler olduğu, öğrencilerin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı, öğrencilerinin; görüşlerinde yaş ve cinsiyete göre farklılık olup olmadığını araştırılmıştır. Yapılan araştırmalar televizyon reklamlarında grafik tasarımın kullanımının tüketicinin bilgilendirilmesi, mesaj iletimi, etkililiği, ikna edilmesi açısından oldukça önemli olduğunu ortaya koymaya çalışmaktadır.
dc.description.abstractIn our current world, visuality is a very important factor. The graphic designs used in television commercials are visual persuasion factors. In the study, some processes were investigated such as the use of graphic designs in television commercials considered as the most effective advertising media, the role of advertisement on convincing its target audience, and its effectiveness on reflecting message transmission communication processes correctly, clearly and aesthetically. The aim of the research is to reveal that the use of graphic designs in television commercials is considerably important in terms of informing the consumer, message transmission, its effectiveness and persuasion. In this research, the opinions of students in Department of Graphic Design were investigated with the purpose of the evaluation of graphic designs used in television commercials. Afterwards, it was searched whether there were differences between these opinions or not, what the opinions about the use of graphic design in television commercials were, if there was a meaningful difference between students' opinion or not, and if there was a difference in terms of age and sex.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleTV reklamlarında kullanılan grafik tasarımların mesaj ve ikna kavramı üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of graphic designs used in television commercials on message and persuasion
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-16
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmTelevision
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmTelevision advertisements
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmMessage
dc.subject.ytmPersuasion
dc.subject.ytmAdvertising
dc.identifier.yokid10204117
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid513415
dc.description.pages170
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess