Tarih öğretimine bilimsel problem çözme yönteminin uygulanmasına yönelik bir model
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
198 ÖZET Tarih dersleri geleneksel olarak anlatım yöntemine dayanarak yapılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, problem çözmenin, fen ve matematik dersleri ile sınırlı olduğuna dair yaygın yanlış inanca rağmen, tarih öğretiminde problem çözme yönteminin kullanılabileceği ve tarih derslerinin öğrencinin problem çözme becerisini geliştirecek şekilde, Devvey'in problem çözme modelinden hareketle, düzenlenebileceğini göstermektir. Bu yöntemin kullanıldığı bir tarih dersiyle; öğrencilerin, tarihsel araştırmanın basit bir modelini kendileri için kurmaları sağlanarak, tarihçinin kullandığı yöntemi kendi deneyimlerine dayanarak öğrenmeleri gerçekleşecektir. Şüphesiz ki bu yöntem, çocuklara hatırlamaktan çok düşünme, olguları ezberlemekten çok, onlara kendi bakış açılarını uyarlamaya teşvik edecektir. Üstelik, bu şekilde, tarih dersi aracılığıyla, çocuğun düşünme, kanıtı değerlendirme, sorgulama, sebep-sonuç ilişkileri içinde akıl yürütme becerileri gelişecektir. ABSTRACT In general, history courses are given by the lecture method. The aim of this study is to apply the problem solving method for the teaching of history and realize how to organize the historical narrative according to problem-center structure. As it is generally accepted, the model, developed by John Dewey, is used in this study. At the history course, given by the problem-solving method, the student would construct himself the simple model of historical researches, understand the method of historian by their own experience and also learn history as if they were historian. This kind of history courses would encourage the cildren to think rather than to remember and also to formulate of their point of veiw rather to memorize facts. By the means of history courses with problem solving method, the skills of children, like the historical thinking, verifing the historical evidence and its evalution, finding the causal relations among the events and reasoning are developed.
Collections