Show simple item record

dc.contributor.advisorSafran, Mustafa
dc.contributor.authorAta, Bahri
dc.date.accessioned2021-05-05T08:57:40Z
dc.date.available2021-05-05T08:57:40Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2021-04-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/574294
dc.description.abstract198 ÖZET Tarih dersleri geleneksel olarak anlatım yöntemine dayanarak yapılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, problem çözmenin, fen ve matematik dersleri ile sınırlı olduğuna dair yaygın yanlış inanca rağmen, tarih öğretiminde problem çözme yönteminin kullanılabileceği ve tarih derslerinin öğrencinin problem çözme becerisini geliştirecek şekilde, Devvey'in problem çözme modelinden hareketle, düzenlenebileceğini göstermektir. Bu yöntemin kullanıldığı bir tarih dersiyle; öğrencilerin, tarihsel araştırmanın basit bir modelini kendileri için kurmaları sağlanarak, tarihçinin kullandığı yöntemi kendi deneyimlerine dayanarak öğrenmeleri gerçekleşecektir. Şüphesiz ki bu yöntem, çocuklara hatırlamaktan çok düşünme, olguları ezberlemekten çok, onlara kendi bakış açılarını uyarlamaya teşvik edecektir. Üstelik, bu şekilde, tarih dersi aracılığıyla, çocuğun düşünme, kanıtı değerlendirme, sorgulama, sebep-sonuç ilişkileri içinde akıl yürütme becerileri gelişecektir.
dc.description.abstractABSTRACT In general, history courses are given by the lecture method. The aim of this study is to apply the problem solving method for the teaching of history and realize how to organize the historical narrative according to problem-center structure. As it is generally accepted, the model, developed by John Dewey, is used in this study. At the history course, given by the problem-solving method, the student would construct himself the simple model of historical researches, understand the method of historian by their own experience and also learn history as if they were historian. This kind of history courses would encourage the cildren to think rather than to remember and also to formulate of their point of veiw rather to memorize facts. By the means of history courses with problem solving method, the skills of children, like the historical thinking, verifing the historical evidence and its evalution, finding the causal relations among the events and reasoning are developed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTarih öğretimine bilimsel problem çözme yönteminin uygulanmasına yönelik bir model
dc.title.alternativeA Model for the application of scientific problem solving method to the teaching of history
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-06
dc.contributor.departmentTarih Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDewey, John
dc.subject.ytmPragmatism
dc.subject.ytmProblem solving method
dc.subject.ytmHistory teaching
dc.identifier.yokid73868
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid73868
dc.description.pages210
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess