Sınıf ortamı ölçeğinin uyarlama çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Rudolf H. MOOS ve Edison J. TRICKETT tarafından geliştirilen (1991) 'Sınıf Ortamı Ölçeği (The Classroom Environment Scale)' nin Gerçek Formunun (Form R) Türkçe'ye çevrilerek uyarlanmasına çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemi, İzmir il merkezindeki üç sosyo-ekonomik düzeyden ikişer okul seçilmek üzere altı okulun altmış sınıfındaki toplam 1761 Lise 1 ve Lise 2 öğrencisinden oluşturulmuştur. Elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde Cronbach-Alpha, iki yarı güvenirlik testi, Scheffe testi ve t testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre Sınıf Ortamı Ölçeği'nin testin orijinal formuna oranla daha düşük iç tutarlılık katsayılarına sahip olduğu görülmüştür. Yapılan faktör analizi ile tüm maddelerin kabul edilebilir düzeyde faktör yüküne sahip oldukları belirlenmiştir. Ölçeğin madde-alt test korelasyonları orijinal teste kıyasla düşük çıkmıştır. Ayrıca sınıf seviyesi, cinsiyet, sosyo-ekonomik düzey, ölçeğin uygulandığı okulların özellikleri ile birçok alt ölçek arasında p<0.05 düzeyinde anlamlı farklılık bulunmuştur. In this study, `The Classroom Environment Scale` Real Form (Form R), which was originally developed by Edison J. TRICKETT and Rudolf H. MOOS in 1991, translated and adapted for use in Turkey. The samples of this study consist of a group of 1761 students of 9th and 10th grade attending schools located in Izmir. Six schools were chosen according to their socioeconomic background (in total three socioeconomic level) and contained 60 classes in total. > i In the statistical analyses of the given data, Cronbach-alpha, split-half, Scheffe, and T-test were applied. It was observed, according to the finding data, that S.O.Ö. (The Classroom Environment Scale, C.E.S, in Turkish) had lower internal consistencies compared to the original scale (C.E.S.). It was found out that all items factor weight was in acceptable level. Average item-sub-scale correlations have been found quite low when compared to the original scale. Besides, It's been detected that there is a difference between most of the sub-scale scores of the students at the level of p<0.05 due to grade level, sexuality, socioeconomic level and the school they attended to.
Collections